حکومت-محلی-زابل-از-طالبان-حمایت-می-کند

برخی از مسوولان ولایت زابل مدعی اند که مردم در ولسوالی های این ولایت توسط طالبان مورد شکنجه و اذیت قرار می گیرند، اما حکومت محلی به دلیل همدستی با آن گروه، هیچ گونه اقدام نمی کند.

به گزارش افغان نیوز: بانو فوزیه، عضو شورای ولایتی زابل، روز پنچ شنبه(۱۰، جوزا) به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ ولسوالی های خاک افغان، دایی چوپان، ارغنداب، میزان، شمال زی و نو بهار این ولایت کاملا تحت کنترول گروه طالبان می باشد.

وی افزود، طالبان مردم را در این ولسوالی ها و مخصوصا در مسیر شاهراه ها مورد شکنجه، آزار و اذیت قرار می دهند؛ اما حکومت محلی به دلیل همدستی با این گروه، تا هنوز هیچ اقدامی برای حل این مشکل نکرده است.

فوزیه همچنان تصریح می کند که طالبان در ولایت زابل از کشورهای پاکستان، تاجکستان، هند و چیچین می باشند که اکثر شان به زبان اردو و انگلیسی تکلم می نمایند و به زبان های دری و پشتو کمتر تسلط دارند.

این عضو شورای ولایتی زابل می افزاید؛  طالبانی که در این ولایت فعالیت دارند نسبت به نیروهای امنیتی از سلاح های مدرن و پیشرفته تر برخوردار می باشند.

در همین حال گل اسلام سیال، سخنگوی والی زابل این ادعا را رد کرده می گوید: وضعیت امنیتی در ولایت زابل خوب می باشد و هیچ نوع نگرانی و تهدید برای مردم وجود ندارد تا اقدامات عملی برای جلوگیری آن صورت گیرد.

آقای سیال افزود؛ تنها در ولسوالی های ارغنداب و دایی چوپان ناامنی اندکی وجود دارد که با حمایت حکومت مرکزی این مشکل به زودی حل خواهد شد.

این در حالی است که مسوولان ولایت زابل می گویند؛ از ۱۱ ولسوالی ۶ ولسوالی آن کاملا در کنترول طالبان بیرون مرزی قرار دارد.

حکومت محلی زابل از طالبان حمایت می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد