حکومت-مسوول-امنیت-مردم-است

وزارت خارجه امارت اسلامی در واکنش به انفجاری غرب کابل گفته است: حکومت خود را مسوول تامین امنیت جان و مال مردم‌ می‌داند.

به گزارش افغان نیوز؛ حافظ ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه امارات اسلامی امروز( یک‌شنبه، 10 میزان) با نشر پیامی ویدیویی ضمن اظهار غم شریکی با خانواده‌های قربانیان حمله بر مرکز آموزشی کاج گفته است که حکومت به‌هیچ‌وجه بر تفا‌وت‌های مذهبی و قومی در افغانستان باورمند نیست بلکه مسوول امنیت مردم است.

تکل گفته است که خوشبختانه مردم افغانستان و علما نیز نسبت به توطئه‌ دشمنان آگاه هستند و اجازه نفاق را به کسی نخواهند داد.

او وعده سپرده که عاملان حوادث خونین بر مساجد و مراکز آموزشی شناسایی و به پنجه قانون کشانده می‌شوند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه افزوده است که برای کشورهای خارجی نیز اجازه داده نمی‌شود که نسبت به مسائل داخلی افغانستان غیرمسوولانه برخورد کنند.

این در حالی است که بامداد روز گذشته (جمعه، ۸ میزان) مرکز آموزشی کاج در دشت برچی شهر کابل هدف حمله‌ مهاجمان انتحاری قرار گرفت.

فرماندهی امنیه کابل تلفات این حمله را ۱۹ کشته و ۲۷ زخمی اعلام کرده‌اند اما؛ منابع مردمی و شاهدان عینی می‌گویند که تلفات به مراتب بیشتر از آماری است که از سوی فرماندهی امنیه کابل اعلام شده است.

دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در آخرین آمار، شمار قربانیان این حادثه را 35 کشته و 82 زخمی اعلام کرده است.

مرکز آموزشی کاج در سال 1397 خورشیدی نیز هدف حمله انتحاری قرار گرفته بود. در آن زمان این مرکز آموزشی به نام موعد فعالیت می‌کرد. در آن حمله دست کم ۱۰۰ دانش‌آموز پسر و دختر کشته و زخمی شدند.

حکومت مسوول امنیت مردم است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد