حکومت-موقت-یعنی-ایجاد-خیمه-پلاستیکی-بجای-خانه-کانکریتی

مشاور رییس جمهور غنی می‌گوید: ایجاد حکومت موقت مثل این است که خانه «کانکریتی» تان را خراب و جای آن «خیمه پلاستیکی» برپا کنید.

به گزارش افغان نیوز: در این روزها که دور دوم مذاکرات صلح میان هیأت‌های دولت و طالبان در دوحه قطر ادامه دارد؛ وحید عمر، مشاور رئیس جمهور غنی در توییتی نوشت: «بعد از بیست سال نظام سازی، بحث ایجاد حکومت موقت مثل این است که شما خانه کانکریتی تان را که نیاز به ترمیم و تحکیم دارد، از پای‌بست ویران کنید و روی زمینش خیمه پلاستیکی برپا کنید».

از سوی دیگر، محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور کشور، روز پنج‌شنبه در سفری به ولایت ننگرهار گفت که اگر طالبان خود را افغان می‌دانند باید آتش‌بس کنند.

غنی تاکید کرد: «حکومت افغانستان به صلح متعهد است و هیچ کسی مانع صلح باعزت شده نمی‌تواند؛ اما معیار برای صلح این است که زعامت برخاسته از ارادۀ ملت می‌باشد».

صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس جمهور نیز اعلام کرده که اولویت مردم و دولت این کشور در دور دوم مذاکرات صلح با طالبان قطع فوری خشونت‌ها و تأمین آتش‌بس است.

در همین حال، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری امروز شنبه(۲۰، جدی) در صفحه فسبوک اش نوشت: وجدان طالب باید از ریختن خون مردم بی‌گناه بلرزد و بپوسد؛ زیرا باداران این گروه در پی ایجاد نظام ملانصرالدین و وابسته به همسایه‌ها هستند.

این درحالی است که هیأت مذاکره‌کننده دولت، روز سه‌شنبه هفته گذشته وارد قطر شد و دور دوم مذاکرات با طالبان شامگاه چهارشنبه از سر گرفته شد.

حکومت موقت یعنی ایجاد خیمه پلاستیکی بجای خانه کانکریتی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد