حکومت-می-تواند-از-پس-مسئولیت‌هایش-بر-آید

شاه حسین مرتضوی گفته است که حکومت می‌تواند از پس مسئولیت‌های خود در قبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده بر آید.

به گزارش افغان نیوز: شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری شام شنبه ۵ عقرب ۱۳۹۷ به رادیو آزادی گفت که حکومت می‌تواند از پس مسئولیت‌های خود در قبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده بر آید.

وی افزود: "چیزی‌که مربوط به حکومت افغانستان می‌شود، موضوع امنیت و تأمین منابع مالی انتخابات است؛ موضوعات تخنیکی را باید کمیسیون انتخابات تنظیم کند. هم‌چنین، اراده برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از سوی حکومت وجود دارد. "

سید حفیظ الله هاشمی عضو و سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات روز شنبه به خبرنگاران گفت: "تقویم انتخابات ریاست جمهوری آماده شده و امیدواریم که طبق قانون هفته روان این تقویم را با جریان‌های سیاسی، ناظران و کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی شریک بسازیم."

هاشمی تاریخ مشخص انتخابات را رسماً اعلام نکرد؛ اما بر اساس صفحۀ انترنتی کمیسیون، چهارمین انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است در آخرهای ماه حمل سال ۱۳۹۸ خورشیدی برگزار شود.

این درحالی است که انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ میلادی در افغانستان به‌خاطر اتهام‌ها در مورد تقلب گسترده به بن بست رسید و سر انجام محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله با پا در میانی جان کری وزیر خارجۀ پیشین ایالات متحده روی تشکیل حکومت وحدت ملی توافق کردند.

حکومت می تواند از پس مسئولیت‌هایش بر آید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد