حکومت-نشست-قطر-را-لغو-کرد

حکومت افغانستان ناوقت دیشب نشست قطر را لغو کرد و به گفته ریاست جمهوری افغانستان، این نشست از سوی حکومت قطر لغو شده‌است و انتظار می‌رفت که نشست دوحه با اشتراک هیئت حکومت افغانستان و نمایندگان طالبان امروز جمعه آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: قرار بود هیئت حکومت افغانستان دیروز از کابل رهسپار دوحه شود اما سفر این هیئت انجام نشد، حکومت  به روز سه شنبه هفته جاری فهرست هیئت ۲۵۰ نفری شامل سیاست گران، مقام‌های حکومتی، فعالان مدنی، زنان و خبرنگاران را برای اشتراک در نشست دوحه اعلان کرد.

ریاست جمهوری افغانستان در یک اعلامیه گفته است که چهارشنبه شب یک فهرست جدید از قطر فرستاده شد که این فهرست بی احترامی به اراده و فیصله مردم افغانستان خوانده شده‌است.

در اعلامیه هم‌چنان آمده‌است که شماری از بزرگان سیاسی به روز پنج‌شنبه در یک نشست مشترک با رئیس جمهور اشرف غنی گفتند، این پذیرفتنی نیست که هیئت افغان را حکومت قطر انتخاب کند.

در همین حال حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان دیشب در یک اعلامیه گفت، نشست بین‌الافغانی در قطر به تأخیر افتاده است.

در اعلامیه آقای کرزی آمده‌است که مردم افغانستان به زودترین فرصت در یک نشست بین‌الافغانی دور هم جمع خواهند شد تا برای آوردن صلح، آرامش و ترقی به کشور شان گام‌های استوارتری بردارند.

طالبان به روز چهارشنبه در یک اعلامیه فهرست ترتیب شده از سوی حکومت را طویل خواندند و گفتند این فهرست پذیرفتنی نخواهد بود.

قبلاً یک منبع طالبان در قطر با اشاره به ترکیب هیئت حکومت افغانستان گفته بود که این گروه ممکن نشست قطر را تحریم کنند

حکومت نشست قطر را لغو کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد