حکومت-نقش-زنان-را-در-شورای-عالی-صلح-تقویت-میکند

رئیس اجرائیه کشور بیان کرده که نقش زنان در روند صلح ارزنده است و حکومت تلاش میکند این نقش را در شورای عالی صلح افزایش دهد.

به گزارش افغان نیوز:  رییس اجراییه کشور چهارشنبه (۱۸ اسد) در دیدار با اعضای کمیتهٔ دادخواهی برای مشارکت زنان در روند صلح گفت که نقش زنان و جامعه مدنی در روند صلح بسیار مهم و سازنده است.

دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور تصریح کرد که حکومت وحدت ملی در زمینهٔ تقویت مشارکت زنان در تمام سطوح تصمیم‌گیری به ویژه پروسهٔ صلح، قضأ و دادستانی تلاش می‌کند.

در این دیدار، اعضای کمیتهٔ دادخواهی برای افزایش زنان در روند صلح خواسته‌ها، نگرانی‌ها و پیشنهادات شان را در عرصهٔ امنیت، صلح، مشارکت زنان در سطح تصمیم‌گیری با رییس اجراییه کشور در میان گذاشتند.

آنان در یک طرح پیشنهادی از رییس اجراییه کشور خواستند که در زمینهٔ مشارکت فعال زنان در روند صلح، حضور بیشتر آنان در شورای عالی صلح، اشتراک زنان در مذاکرات و گفتگو‌های صلح، تطبیق قطعنامهٔ ۱۳۲۵ سازمان ملل متحد، ایجاد انستیتیوت «زنان، صلح و امنیت» و ظرفیت‌سازی آنان توجه خاص را مبذول دارد.

دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور پس از شنیدن و ارزیابی طرح پیشنهادی این کمیتهٔ گفت: حکومت وحدت ملی متعهد است که حضور زنان را در شورای عالی صلح و سایر بخش‌ها تقویت نماید.

رییس اجراییه کشور از اعضای این کمیته خواست که اولویت‌های قعطنامهٔ ۱۳۲۵ سازمان ملل متحد را براساس مشکلات زنان در افغانستان مشخص کرده و با رهبری حکومت وحدت ملی شریک سازد تا روی آن کار صورت گیرد.

در اخیر رییس اجراییه کشور به اعضای کمیتهٔ دادخواهی برای افزایش مشارکت زنان در روند صلح وعده سپرد که در مورد تطبیق طرح پیشنهادی و مسایل مطرح شده اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

حکومت نقش زنان را در شورای عالی صلح تقویت میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد