حکومت-و-طالبان-باید-برخورد-حکیمانه-داشته-باشند

عبدالسلام ضعیف، سفیر پیشین طالبان در اسلام آباد تاکید داشته است که مذاکرات صلح به سمت مثبت در حرکت بوده اما برای پیشبرد آن باید لهجه مناسب به کار برده شود و هردو طرف برخورد حکیمانه داشته باشند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالسلام ضعیف، مولوی وکیل احمد متوکل و جلال الدین شینواری در دفتر کار حکمت خلیل کرزی با زلمی خلیلزاد نماینده امریکا در روند صلح افغانستان دیدار کرده اند.

آقای ضعیف روز گذشته در صفحه فیسبوک خود نوشت که در این دیدار دوساعته با آقای خلیل زاد روی موضوع صلح افغانستان گفتگوهای مفصلی داشته اند و طوری که دیده می‌شود روند صلح به سمت مثبت در حرکت است.

او با اشاره به اینکه باید به تامین صلح در کشور اولویت داده شود، افزوده که مشکلات و نگرانی‌های به وجود آمده در این روند باید رفع گردد.

ضعیف با توجه به نگرانی و موقف تند رییس جمهور غنی و شیر محمد عباس استانکزی رییس دفتر طالبان در قطر تاکید کرده است که برای پیشبرد مذاکرات صلح باید لهجه مناسب به کار برده شود.

رییس جمهور غنی در اظهارات دوروز پیش خود در مورد صلح، گفته بود که اگر از عواقب توافقات صلح با طالبان باخبر است و اجازه نمی‌دهد که تجربه داکتر نجیب الله در کشور دوباره تکرار گردد.

وی خطاب به طالبان گفت: "از برنامه‌های شوم کشورهای بیرونی خود را نجات دهند و اراده افغانی خود را تمثیل کرده و به خواستهای افغانستان لبیک گفته و مذاکرات جدی را بادولت آغاز کنند".

این درحالی است که شیرمحمد عباس استانکزی، رییس دفتر طالبان در قطر نیز در واکنش به این اظهارات آقای غنی، حکومت افغانستان را مزدور امریکا خوانده است.

با این وجود، آقای ضعیف تاکید کرده است که دو طرف باید در شرایط حساس کنونی حوصله از خود به خرج داده، تدبیر و برخورد حکیمانه داشته باشند تا مانعی در روند صلح ایجاد نگردد.

حکومت و طالبان باید برخورد حکیمانه داشته باشند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد