حکومت-وحدت-ملی-از-ورود-حکمتیار-به-کابل-استقبال-می-کند

ریاست اجراییه و شماری از فعالان مدنی با اعلام حمایت و جشن های استقبالیه از آمدن گلبدین حکمتیار به کابل می گویند: به دلیل این که وی با نیت نیک و بیزاری از جنگ و خونریزی به پایتخت خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: مجیب الرحمان رحیمی سخنگوی ریاست اجراییه و شماری از فعالان مدنی امروز پنچ شنبه(7 ثور) طی کنفرانس خبری از ورود حکمتیار به لغمان و سپس به جلال آباد خیرمقدم گفتند و ابراز امیدواری نمودند که به زودی این چهره جهادی به کابل وارد شده تا مردم از نگرانی و ترس پیامدهای آمدن وی رهائی یابند.

رحیمی با بیان این که حکومت آمادگی استقبال و تامین امنیت حکمتیار به کابل را دارد و هرگونه محافظ شخصی گلبدین را منتفی دانسته، تاکید کرد: امنیت حکمتیار توسط رجال برجسته کشور اتخاذ خواهد شد.

سخنگوی ریاست اجراییه هرگونه شایعه مبنی براین که قرار است یک میلیون نفر همراه رهبر حزب اسلامی وارد کابل شوند را به شدت تکذیب نموده ، خاطر نشان کرد:  گلبدین حکمتیار با اعتماد و امنیت کامل که از سوی حکومت اتخاذ گردیده به پایتخت وارد خواهد شد.

از سوی هم شماری از فعالان مدنی طی نشستی از آمدن آقای حکمتیار به کابل ابراز خوش بینی نموده یادآور شدند که افغانستان هیچگاه در امنیت و صلح نبوده و این بار اول است که در افغانستان یک مخالف به صلح روی آورده، بنابرین این عملکرد وی را به فال نیک گرفته از آن استقبال می نمائیم.

سید رحیم ستار رئیس موسسه رفاه عامه اظهار داشت که جنگ بس است و ما صلح می خواهیم، مردم افغانستان براثر همین جنگ های تحمیلی هزاران شهید و زحمی دادند بنأ جنگ راه حل نیست باید صلح آغاز گردد.

آقای ستار تاکید کرد:  یتیمان و بیوه زنان افغانستان که از جنگ صدمه دیده و قربانی داده اند امنیت و آرامی می خواهند و این آرامش با صلح و اعتماد حاصل می شود.

وی اضافه می کند که بیگانگان و مداخله گران بیرونی طی 16 سال در افغانستان خواهان بی ثباتی و ناامنی بوده اند و همیشه در صدد تقویت مخالفان افغانستان بوده تا فضای ناامنی و جنگ را در این کشور مهیا نموده از فرصت های بوجود آمده بهره برداری نمایند.

رئیس موسسه رفاه عامه خاطر نشان ساخت دولت در امر ایجاد پروسه صلح و همچنان قرارداد صلح با حزب اسلامی توانسته است گام بزرگی در عرصه خدمت به مردم و دفع خطرات و ناامنی از سوی این گروه برداشته است که قابل تقدیر و ستایش می باشد.

حکومت وحدت ملی از ورود حکمتیار به کابل استقبال می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد