حکومت-وحدت-ملی،-حکمتیار-را-به-کابل-دعوت-کرد

محمد سرور دانش معاون رئیس جمهورکه در راس یک هیئت عالی رتبه برای استقال از گلبدین حکمتیار به ننگرهار رفته بود، وی را به کابل دعوت کرد.

به گزارش افغان نیوز: محمد سرور دانش معاون رئیس جمهور در این مراسم بیان کرد:" به عنوان یک هیأت رسمی از طرف رهبری دولت افغانستان به اینجا آمده ایم تا هم ورود شما را به لغمان و ننگرهار خوش آمدید بگوییم و هم از شما برای آمدن به کابل پایتخت کشور دعوت کنیم".

هیأت عالیرتبه دولتی متشکل از حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، تاج محمد جاهد وزیر امور داخله، قیام الدین کشاف رییس شورای سراسری علمای افغانستان، مولوی عطاء الرحمن سلیم و مولوی خبیر از اعضای شورای عالی صلح، قاضی امین وقاد، غلام فاروق وردک وزیر دولت در امور پارلمانی، عبدالهادی ارغندیوال و اعضای مجلس نمایندگان بود.

در این مراسم سرور دانش علاوه نمود که تطبیق توافقنامه صلح با حزب اسلامی کار آسانی نبوده؛ کارشکنی ها، بی اعتمادی ها، ناامیدی ها و چالش های فراوانی سر راه صلح قرار داشت.

بر اساس گفته های معاون رئیس جمهور افراد زیادی در داخل و خارج کشور مانع پیشرفت روند صلح بودند که نتوانستند به خواست های شان برسند.

وی در این مراسم به اتفاق و همدلی، ادامه روند صلح بین الافغانی، برگزاری انتخابات عادلانه و عاری از تقلب و عدالت آزادی، برابری و حاکمیت قانون تاکید کرد.

دانش یک بار دیگر از مخالفین مسلح به شمول طالبان خواست که بیایند به تأسی از اقدام ملی و اسلامی و خیرخواهانه از جنگ و کشتار دست بردارند.

 

حکومت وحدت ملی، حکمتیار را به کابل دعوت کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد