حکومتی-که-حقوق-بشر-را-زیر-پا-کند،-به-رسمیت-نمی‌شناسیم

وزارت خارجه آلمان می‌گوید که تحت هیچ شرایط، حکومتی را که حقوق بشر را زیر پا می‌کند، به رسمیت نمی‌شناسیم اما؛ مردم افغانستان را فراموش نکرده‌ایم.

به گزارش افغان نیوز؛ همزمان با رسیدن به یک‎سالگی تسلط امارت اسلامی بر افغانستان، وزارت امور خارجه آلمان در بیانیه‌ای به نقل از وزیر خارجه این کشور گفته که برلین هنوز تصاویر مردم ناامید چسپیده به هواپیما و کابل غرق در هرج و مرج را در ذهن خود دارد.

این وزارت گفته‌است:« از آن زمان، حکومت طالبان بر افغانستان سایه تاریکی انداخته است. امروز، بسیاری افغان‌ها به اندازه کافی غذا ندارند، آن‌ها با ترس روزانه از آزار و اذیت زندگی می‌کنند و حقوق اساسی شان محدود شده است».

اعلامیه وزارت خارجه آلمان افزوده است که برای زنان و دختران، زندگی در افغانستان حکم زندان را دارد.

وزارت خارجه آلمان گفته‌است:« این ایده که دختران در قرن بیست و یکم دسترسی نامحدود به آموزش ندارند و زنان نمی‌توانند آزادانه بدون یکی از اقوام مرد که آن‌ها را همراهی کند، سفر کنند، تقریباً غیرقابل تحمل است اما؛ برای بسیاری در افغانستان واقعیت تلخی است.

وزیر خارجه آلمان گفته که ماموریت ۲۰ ساله در افغانستان به منظور توانمند ساختن مردم افغانستان برای زندگی آزاد بود. بسیاری از آلمانی‌ها در طول سال‌ها با خطرات‌ شخصی بزرگ در آنجا کار کرده‌اند.

او خاطرنشان کرد که جامعه جهانی در قبال جامعه مدنی افغانستان و همه کسانی که برای حمایت از حقوق بشر و ارزش‌های دموکراتیک در افغانستان تلاش می‌کنند، مسوولیت دارد. آنها چراغ‌های امید برای آینده آرام‌تر هستند. ما آن‌ها را رها نخواهیم کرد.

حکومتی که حقوق بشر را زیر پا کند، به رسمیت نمی‌شناسیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد