خالد-هیچ-گوشه‌ای-از-خاک-افغانستان-سقوط-نمی‌کند

سرپرست وزارت دفاع ملی می‌گوید که هرچند با وجود تلاش‌ها برای صلح، شدت جنگ افزایش یافته اما به مردم اطمینان می‌دهم که هیچ گوشه‌ای از افغانستان سقوط نخواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز: اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی، امروز روز یک‌شنبه(16، سنبله) در نشستی در ولایت لغمان، گفت که ممکن است «دشمن» در تلاش امتیاز گرفتن از طریق تشدید جنگ در کشور باشد.

اسدالله خالد در این نشست اذعان کرد که هرچند مشکلات و کمبود در جبهات جنگ وجود دارد اما به زودی حل می‌شود و به مردم اطمینان داد که هیچ گوشه‌ای از افغانستان سقوط نخواهد کرد.

خالد افزود که صلح خواست اصلی مردم و از اولویت‌های دولت است. او گفت که نیروهای امنیتی در جریان گفت‌وگوها به هدف رسیدن به صلح، محدودیت‌های بسیار را پذیرفته است و اکنون در حالت دفاع فعال قرار دارند.

آقای خالد در این نشست از سربازی که چند روز پیش در درگیری بین نیروهای امینتی و نظامیان پاکستان در نزدیکی گذرگاه تورخم در ننگرهار کشته شد، نیز به نیکی یاد کرد.

سرپرست وزارت دفاع ملی گفت که او به صورت مستقیم با «پنجاب» جنگیده است و یاد او در خاطرها زنده می‌ماند.

از سوی هم، وزارت دفاع ملی کشور با نشر اعلامیه گفته که حمله طالبان مسلح بر ولایت قندهار با کشته شدن ۱۰ عضو این گروه عقب زده شده است.

امرالله صالح، معاون اول رییس جمهور غنی روز گذشته خطاب به ورزشکاران کرکت گفت که کرونا، طالب، پنجاب، تروریزم و سایر توطئه ها ما را شکست داده نمی توانند.

این درحالی است که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان می‌گوید که هیأت مذاکره کننده این گروه با دولت افغانستان که شامل ۲۱ عضو است به ریاست مولوی عبدالحیکم برای مذاکره تعیین شده است.

خالد: هیچ گوشه‌ای از خاک افغانستان سقوط نمی‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد