خبر-برکناری-والی-بلخ-تکذیب-شد

کاخ ریاست جمهوری خبر برکناری عطا محمد نور، والی بلخ را رد نموده و می‌گوید که تغییر و تبدیل در اداره‌های دولتی یک امر معمول و طبیعی می‌باشد.

به گزارش افغان نیوز: به تازه‌گی برخی از منابع حکومتی به رسانه‌ها گفته‌‌اند که محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان، عطامحمد نور، والی بلخ را از مقامش برکنار کرده و ایوب سالنگی را به جای او تعیین کرده‌است.

در عین حال شماری از رسانه‌های داخلی در کشور هم‌چنان گزارش داده‌اند که رییس اجرایی کشور نیز در سفر اخیر آقای نور به کابل در مورد بودن و نبودنش در مقام والی بلخ گفت‌وگو نموده‌است.

منابع حکومتی هم‌چنان علاوه کرده‌اند که از طرف ریاست اجرایی نیز یک هیئت به ولایت بلخ فرستاده شده تا در مورد تغییراتی که قرارست به میان آید با عطامحمد نور گفت‌وگو کند.

این گزارش‌ها درحالی‌ست که شاه‌ حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخن‌گوی کاخ ریاست جمهوری، روز( چهارشنبه، ۱۷ عقرب) در نشستی در پاسخ به خبرنگاران گفت که تغییر و تبدیل یک امر عادی و طبیعی در حکومت‌ها است، اما تا این‌ لحظ هیچ اقدامی از سوی دولت در رابطه به برکنار آقای نور صورت نگرفته‌است.

آقای مرتضوی هم‌چنان خاطر نشان ساخت که تا هنوز هیچ سندی که نشان‌دهندۀ استعفای آقای نور از سمتش باشد، به ارگ ریاست جمهوری و یا هم به ادارۀ ارگان محل نرسیده است.

سرپرست دفتر سخن‌گوی ارگ ریاست جمهوری گفت که که شماری از رسانه‌ها به‌خاطر تغییر و تبدیل برخی از مقام‌ها، در نهاد حکومتی خیلی حساسیت نشان می‌دهند که برای دولت نیز سوال‌ برانگیز است.

از سوی‌هم، افرادی نزدیک به عطامحمد نور، والی بلخ و رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز خبر برکناری آقای نور را از سمتش رد کرده‌اند.

معاون سخن‌گوی حزب جمعیت اسلامی افغانستان این را نیز خاطرنشان ساخته‌است که تا هنوز هیچ هیئیتی از سوی دولت مرکزی وارد بلخ نشده‌است.

این در حالی‌ست که بحث چگونه‌گی موجودیت هم‌زمان عطا محمد نور در ولایت بلخ و به عنوان اپوزیسیون حکومت، واکنش‌هایی را به دنبال داشته‌است.

خبر برکناری والی بلخ تکذیب شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد