خرم-ذخایر-ارزی-کشور-برای-مصرف-نیست

رییس دفتر حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور در واکنش به مذاکرات میان امریکا و مقام‌های امارت اسلامی بر سر ذخایر ارزی کشور گفته است این ذخایر برای مصرف نیست.

به گزارش افغان نیوز؛ کریم خرم، عبدالکریم خرم در توییتی گفته است: «اگر گزارش واشنگتن پست درست باشد، امریکا و طالبان بر سر چگونگی استفاده از پول ذخایر ارزی غصب شده افغانستان گفتگو می‌کنند. در حالی که این ذخایر برای مصرف نیست».

خرم افزوده است که غصب ذخایر ارزی افغانستان توسط امریکا در ابتدای کار غیر قانونی بوده است. او تاکید کرد که این پول برای مصرف نیست.

رییس دفتر رییس جمهور پیشین کشور در ادامه نوشت که امریکا چگونه در مورد سرمایه یک ملت با کسانی مذاکره می‌کند که حاضر نیست خودش آنان را به رسمیت بشناسد.

روزنامه واشنگتن پست به تازگی گزارش داده که مقام‌های ارشد حکومت امریکا با مقام‌های امارت اسلامی در مورد چگونگی استفاده از ذخایر ارزی بانک مرکزی افغانستان کار می‌کنند.

طبق گزارش این روزنامه دوطرف روی ایجاد میکانیزمی گفتگو می‌کنند تا طالبان برای مهار گرسنگی و بحران بشری از ذخایر ارزی مسدود شده بانک مرکزی افغانستان در امریکا استفاده بتواند.

در گزارش آمده که مقام‌های امریکایی در مذاکره با طالبان سازوکاری را مطرح کرده اند که ماموران و متخصصان بانک مرکزی افغانستان با استفاده از این ذخایر ارزی، ثبات و رونق را به اقتصاد افغانستان باز گردانند.

این در حالی است که روز گذشته(چهارشنبه، 8 سرطان)امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه در راس یک هیات عازم قطر شد.

گفته شده است که اعضای این هیات با نماینده ویژه امریکا و مسوولان وزارت خزانه‌داری آن‌کشور در قطر ملاقات و روی موضوعات اقتصادی، بانکی و سیاسی بحث و تبادل نظر می‌کنند.

 


 

خرم: ذخایر ارزی کشور برای مصرف نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد