خروج-امریکا-از-افغانستان-باعث-خون‌ریزی-می-شود

رییس دبیرخانه‌ی شورای عالی صلح و نماینده‌ی رییس‌جمهور غنی در امور منطقه‌ای می گوید که با خروج زودهنگام نیروهای امریکایی از افغانستان خون‌ریزی بیشتر می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: محمدعمر داوودزی، رییس دبیرخانه‌ی شورای عالی صلح و نماینده‌ی رییس‌جمهور در امور منطقه‌ای برای اجماع صلح روز جمعه (۱۲ دلو) در مصاحبه با شبکه‌ی «سی‌ان‌ان» گفته است: «اگر این نیروها بدون در نظرداشت یک جدول زمانی از افغانستان بیرون شوند، خلایی به‌وجود خواهد آمد که در نتیجه‌ی آن خونریزی بیشتر صورت خواهد گرفت

او همچنان گفته است که طالبان نمی‌خواهند با دولت افغانستان رودررو گفت‌وگو کنند. به گفته‌ی او: «به نظر من رهبران طالبان نگران اند، تا زمانی که جدول زمانی خروج از سوی نیروهای امریکایی اعلام نشود و این گروه با دولت افغانستان گفت‌وگو کنند، این مورد سبب خواهد شد که فرماندهان و جنگجویان‌شان در میدان جنگ از بین بروند و به این فکر شوند که چرا آنان می‌جنگند در صورتی که رهبری‌شان مذاکره می‌کنند؟»

پیش از این رییس‌جمهور غنی نیز در نامه‌ای به دونالد ترمپ، از او خواسته است تا یک گروه کاری از دو طرف معرفی شده و در مورد مصارف و ساحه‌ی پوشش و حضور سربازان امریکایی بحث کنند.

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، رییس‌جمهور غنی نسبت به خروج کامل سربازان امریکایی از افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

 آقای غنی در این نامه پیش‌بینی کرده که در مصارف حفظ و مراقبت نیروهای امریکایی احتمالا حدود دو میلیارد دالر و نیز در شمار این نیروها تا سه هزار نفر کاهش به میان آید.

این نگرانی‌ها در حالی مطرح شده است که دونالد ترمپ، رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی امریکا روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته در نشستی در واشنگتن گفته است در صورتی که گفت‌وگوهای صلح افغانستان به نتیجه برسد، نیروهایش را از افغانستان خارج خواهد کرد.

خروج امریکا از افغانستان باعث خون‌ریزی می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد