خروج-کارمندان-موسسه-انکشافی-آلمانی-giz-از-افغانستان

موسسه انکشافی آلمانی (GIZ) که پیش از این در نقاط مختلف کشور فعالیت انکشافی داشت، پس از حمله تروریستی در کابل، همه کارمندان خویش را از افغانستان خارج کرده است.

به گزارش افغان نیوز: به نقل از خبرگزاری (دی. پی ای) آلمان؛ این موسسه کمتر از ۱۰ تن از کارمندان به شمول اداره کشوری و مشاوران امنیتی این سازمان در افغانستان باقی مانده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، سازمان کمک های توسعه یی آلمان در افغانستان ۱۰۰ کارمند آلمانی و خارجی و ۱۴۰۰ همکار محلی افغان داشت.

پس از حمله مرگبار و قوی روز چهارشنبه گذشته در منطقه دیپلوماتیک کابل دست کم ۹۰ تن کشته شده و ۴۶۰ تن دیگر زخمی گردیدند. یک ساختمان سفارت آلمان نیز به شدت تخریب شده است.

اطلاعاتی که به دست خبرگزاری آلمان (دی.پی.ای) رسیده، حاکی از آن است که کارمندان این سازمان امدادرسان دو روز قبل از وقوع این انفجار از شش دفتر و اقامتگاه های شان به خاطر "تهدیدات خاص" بیرون کشیده شده بودند.

این کارمندان به یک هوتل به شدت محافظت شده برده شده و روز پنج شنبه و در پی انفجار به میدان هوایی منتقل گردیده بودند. دفتر رسانه ای این سازمان تایید کرد که کارمندان به سمت دبی پرواز کرده اند.

دفتر کمک های توسعه یی آلمان قصد دارد که با درنظرداشت وضعیت امنیتی افغانستان که از دیرزمانی رو به وخامت است، دفاترش را در کابل مسدود کرده و در تابستان به یک مقر به شدت محافظت شده در حومه شهر منتقل کند.

نمونه کاری دفتر "جامعه برای همکاری بین المللی" یا (جی. آی. زید) در افغانستان، بزرگترین برنامه این سازمان در سراسر دنیا است.

این سازمان در کشور فقیر و درگیر بحران افغانستان سالانه بودجه ای حدود ۱۲۰ میلیون یورو را در کابل و شش ولایت شمالی این کشور برای پروژه های آبرسانی و تعلیمی به مصرف می رساند.

خروج کارمندان موسسه انکشافی آلمانی (giz) از افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد