خرید-و-فروش-تذکره-خشم-نمایندگان-مجلس-را-برانگیخت

نمایندگان مردم در پارلمان به این باورند که برخی از کاندیدان با خرید تذکره ها و انتقال مراکز ثبت نام در محلات شان، زمینه تقلب گسترده را فراهم و انتخابات را به چالش می کشانند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالرحمن رحمانی، یکی از نمایندگان مردم در ولسی جرگه گفت که شماری از کاندیدان تذکره های مردم را از ۱  تا ۵ هزار افغانی خریداری می نمایند.

وی افزود؛  مردم هر روز انگشت انتقاد پیرامون تقلب و جعل به طرف دولت و اعضای پارلمان دراز میکنند؛ در حالیکه با فروش تذکره های شان بی باوری را نسبت به حکومت ایجاد و زمینه فساد را گسترده تر می سازند.

آقای رحمانی گفت، روسای ادارات و استادان دانشگاه، دانشجویان را مجبور می کنند تا تذکره های شان را ثتب نموده و به آنان تحویل نمایند.

از سوی دیگر، ظهیر سعادت یکی دیگر از اعضای ولسی جرگه گفت: حلقاتی خاص در ارگ به شمول رئیس جمهور تلاش دارند تا انتخابات را به میل شان مهندسی سازند و افرادی را که خلاف خواست های شان هستند، به نحوی کنار بزنند.

جعفر مهدوی، نماینده مردم در پارلمان اظها داشت:" اکنون یک بخش کوچک از مداخله ارگ، شورای امنیت و سایر ارگان ها در امور کمیسیون رسانه ای شده است و مداخلات کلان آن هنوز پنهان و بصورت غیر مستقیم می باشد."

وی تمام نا امنی ها و نابسامانی های جاری در سراسر کشور را محصول بی کفایتی حکومت وحدت ملی قلمداد نمود و گفت که باید اعضای کنونی پارلمان دست بکار شده و جلو متقلبین را در امر مهندسی سازی انتخابات و بی کفایتی شان را در تعینات نظامی که به اساس سمتی و سلیقه ای صورت می گیرد، بگیرند.

این درحالی است که شمارزیادی از اعضای مجلس شاکی از آن هستند که در اکثر ولسوالی ها تا اکنون تیم های انتخاباتی وجود ندارد و حکومت به بهانه ی نا امنی در این محلات  مراکز ثبت نام و توزیع تذکره را فعال نکرده است.

خرید و فروش تذکره خشم نمایندگان مجلس را برانگیخت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد