خشونت-طالبان-امید-جامعه-جهانی-را-خدشه‌دار-می‌کند

حکومت در موقف‌گیری تازه‌اش می‌گوید که افزایش خشونت‌ها به روند صلح آسیب زده و امیدهای مردم و جامعه جهانی را خدشه‌دار کرده است.

به گزارش افغان نیوز: صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری روز گذشته با نشر یک توییت گفت؛ زمان آن فرا رسیده که طالبان از خشونت دست برداشته و به گونه واقعی وارد روند صلح شوند.

وی افزوده است که افزایش خشونت‌های گروه طالبان «امید و انتظار» مردم و جامعه جهانی را برای شروع گفت‌وگوها و برقراری صلح پایدار در کشور «خدشه‌دار» می‌کند، زیرا به گفته وی، مردم قربانی حمله‌های اخیر گروه طالبان‌اند که در شهرها، بر نیروهای امنیتی و دفاعی و در نتیجه انفجار ماین‌های کنار جاده‌ی اتفاق می‌افتد.

در همین حال، در اعلامیه شورای امنیت ملی به نقل از حمدالله محب، رییس این شورا  آمده است که گروه طالبان در بیش‌تری از نقاط کشور خشونت‌هایش در برابر افغان‌ها را افزایش داده و روند گفت‌وگوهای مستقیم را «مختل» و «دشوار» ساخته است.

در این اعلامیه که در واکنش به کشته شدن غیرنظامیان در مسیر ولسوالی جغتوی غزنی نشر شد، آمده که هدف قراردادن زنان، کودکان، مسافران و افراد بی‌گناه از سوی «گروه‌های تروریستی» جنایت نابخشودنی است.

جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی با نشر یک توییت گفته که گروه طالبان خلاف پیشنهاد آتش‌بس دولت، ملل متحد، سازمان‌های همکاری اسلامی، اتحادیه اروپا و مردم  برای رسیدن به صلح، گزینه «جنگ» و «افغان‌کُشی» را برگزیده‌اند.

این درحالی است که ارگ پیش از این نیز گفته بود که بلند نگه‌داشتن سطح خشونت‌ها در کشور سبب می‌شود که اجماع ملی و بین‌المللی برای گفت‌وگوهای صلح آسیب ببیند.

خشونت طالبان امید جامعه جهانی را خدشه‌دار می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد