خطوط-قرمز-ایران-در-مورد-امارت-اسلامی-طالبان

وزارت خارجه ایران اعلام کرده که اراده و خواست مردم افغانستان باید محقق و دولت فراگیر تشکیل شود تا پایگاه خارجی در این کشور شکل نگیرد.

به گزارش افغان نیوز؛ سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در مصاحبه‌ای با نشریه فرانسوی لوموند، گفته است که هنوز خیلی زود است اساساً در مورد مشروعیت طالبان صحبت کنیم.

وی تصریح کرده که اکنون باید ببینیم طالبان به آنچه گفته‌اند، عمل می‌کنند و آیا دولت فراگیر تشکیل می‌دهد و حقوق اقوام دیگر را در نظر می‌گیرد یا خیر. ما و جامعه جهانی باید خطوط قرمز را با صراحت کامل بیان کنیم.

خطیب‌زاده گفت: مهم‌ترین خطوط قرمز این است که افغانستان عاری از افراطی‌گری شود، بهشت داعش و تهدید برای همسایگان و دنیا نشود، اراده و خواست مردم در آینده افغانستان محقق و دولت فراگیر که بازتاب دهنده ترکیب قومی و جمعیتی باشد، تشکیل شود و افغانستان دوباره پایگاه هیچ کشور خارجی نشود.

این درحالی است که پیش از این نیز وزارت خارجه ایران بارها بر تشکیل حکومت فراگیر و برخاسته از آرای مردم تاکید کرده بود. ابراهیم رییسی رییس جمهور آن کشور نیز تاکید کرده بود که دولت در افغانستان باید با رای مردم انتخاب شود.

خطوط قرمز ایران در مورد امارت اسلامی طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد