خلیلزاد-آمادۀ-گفتگو-و-جنگ-با-طالبان-هستیم

نمایندۀ ویژۀ آمریکا برای صلح افغانستان در واکنش به اعلامیۀ طالبان تصریح نمود که اگر طالبان خواهان گفت‌وگو اند ما آمادۀ گفت‌وگو هستم و اگر آنان خواهان جنگ اند ما نیز آمادۀ جنگیم.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیلزاد، نماینده‌ی دولت امریکا برای صلح افغانستان روز چهار شنبه(26، جدی) طی یک نشست خبری در سفارت ایالات متحده در کابل در واکنش به اعلامیۀ طالبان گفت که ما امیدواریم که طالبان به گفت‌وگوهای صلح برگردند و اگر این کار را نکنند و به جنگ ادامه دهند، آمریکا در کنار حکومت و مردم افغانستان می‌ایستد و از آن‌ها حمایت می‌کند.

خلیلزاد می‌گوید، ما و همکاران بین‌المللی‌مان افتخار می‌کنیم که از نیروهای امنیتی افغانستان حمایت می‌کنیم و فشار نیروهای امنیتی افغانستان در این مرحله بسیار اهمیت دارد. 

نمایندۀ ویژۀ آمریکا برای صلح در افغانستان در مورد حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان می‌گوید، ما هیچگاهی خواستار پایگاه‌های دایمی در افغانستان نبوده‌ایم. ما خواستار حل مشکلات افغانستان از طریق گفت‌وگو هستیم.

می می‌افزاید؛ ما همکاری خود را با افغانستان ادامه می‌دهیم تا مطمئن شویم که تروریستان دیگر تهدیدی برای افغانستان و کشورهای خارجی نیست.

به گفتۀ خلیلزاد، آمریکا در دراز مدت می‌خواهد با افغانستان همکاری‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی داشته باشد. 

این درحالی است که گروه طالبان به تازگی، با نشر خبرنامه‌یی هشدار داده است که اگر آمریکا از آجندای اصلی مذاکرات دور شود، روند گفت‌وگوهای صلح را به تعلیق می‌اندازند.

در خبرنامۀ گروه طالبان آمده است که آمریکا از هدف اساسی مذاکرات صلح که همانا خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و عدم استفاده از خاک افغانستان در برابر کشورهای دیگر است، فاصله گرفته است.

خلیلزاد: آمادۀ گفتگو و جنگ با طالبان هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد