خلیلزاد-افغانستان-با-آزمون‌های-بزرگ-مواجه-است

زلمی خلیلزاد پس از کنارگیری‌اش از سمت نمایندگی ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان گفته که اکنون افغانستان با« آزمون‌های بزرگ» مواجه است.

به گزارش افغان نیوز؛ زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان نا وقت روز گذشته( سه‌شنبه، 27 میزان) در رشته توییتی‌های گفته است که نیروهای امریکایی از افغانستان بیرون شده و جنگ برای ایالات متحده پایان یافته است اما؛ این فصل آخر نیست. او تاکید کرده است: «افغان‌ها، بشمول اقتصاد و امنیت، آزمون‌های بزرگی در پیش رو دارند».

خلیلزاد با بیان اینکه برای صلح افغانستان و منطقه متعهد است، افزوده: «من به امکان صلح و رفاه در افغانستان و به سطح گسترده در منطقه متعهد مانده‌ام. این چیزیست که افغانها بیشتر از ۴۰ سال آرمان آنرا داشته اند. ایالات متحده در کنار آنهاست».

او در رشته توییت‌هایش گفته است که امریکا،‌ جامعه‌ای جهانی و رهبران افغانستان در تعامل باقی خواهند ماند و تقرر تام وست، معاون خود را منحیث جانشین‌اش، خوش آمدید گفته است.

اواز همکاران وزارت خارجه، دفاع و ادارات استخباراتی امریکا به خاطر پیش برد فعالیت‌های‌اش در عرصه‌ای روند صلح افغانستان تشکر کرده است.

زلمی خلیلزاد از سمت نمایندگی ویژه امریکا برای صلح افغانستان پس از آن کناره‌گیر کرد که طالبان دو ماه می‌شود بر افغانستان تسلط یافته اند. با وجود ایجاد دولت و کابینه هنوز حکومت طالبان از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.

رهبران طالبان زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان را همکار خوب توصیف کرده اند.

خلیلزاد: افغانستان با آزمون‌های بزرگ مواجه است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد