خلیلزاد-افغان‌ها-باید-از-چنگ-خشونت‌-رهایی-یابند

نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در مورد عکس‌های خون‌آلود کودکان در توییتر گفته است که افغان‌ها حق دارند از چنگ خشونت‌ رهایی یابند.

گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان امروز چهارشنبه (12، سرطان) در توییترش نوشته است: "مایک پمپیو، وزیر خارجه امریکا روز گذشته حمله وحشت‌ناک در کابل را به صراحت محکوم کرد. عکس‌های خون‌آلود و وحشت‌زده کودکان معصوم افغان که در توییتر و دیگر رسانه‌ها نشر شد، نشان می‌دهد که مسایل باقی‌مانده باید به صورت فوری این‌جا در دوحه حل شود.

وی افزوده است که افغان‌ها حق دارند از چنگ خشونت‌ رهایی یابند. زلمی خلیل‌زاد در مورد مسایل باقی‌مانده در مذاکرات و هم‌چنان موارد توافق شده چیزی نگفته است.

شش مهاجم وابسته به گروه طالبان صبح روز دوشنبه، دهم سرطان با انفجار یک موتربمب در برابر شهرک «گل‌بهار» از مربوطات حوزه شانزدهم پولیس در یکی از ساختمان‌های این شهرک جا گرفتند و برای هفت ساعت با نیروهای امنیتی درگیر شدند. این حمله پس از هفت ساعت درگیری با کشته شدن آخرین مهاجم پایان یافت. گروه طالبان مدعی شده است که در این حمله که هدف آن ریاست لوژستیک وزارت دفاع ملی بوده است، ده‌ها سرباز کشته شده است.

وزارت داخله رقم کشته‌گان را شش نفر شامل یک کودک، دو سرباز قطعات ویژه پولیس، یک محافظ تلویزیون خصوصی شمشاد و دو غیرنظامی اعلام کرده است. وزارت صحت عامه اما رقم کشته‌گان را یک نفر و زخمیان را ۱۰۶ نفر به شمول ۱۶ کودک و شش زن عنوان کرده است. وزارت دفاع ملی روز سه‌شنبه کشته شدن چهار کارمند این وزارت را تأیید کرده است. این حمله با محکومیت ملی و بین‌المللی روبه‌رو شده است.

این در حالی است که هفتمین دور مذاکرات رسمی امریکا و گروه طالبان در دوحه پایتخت قطر در حال جریان است. بر اساس گزارش‌ها تاکنون دو طرف روی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و هم‌چنان ضمانت مبارزه با تروریسم به توافقاتی دست یافته‌اند.

پیش‌تر اما خلیل‌زاد تأکید کرده بود که رسیدن به صلح، مشروط به توافق روی موضوع متصل به هم است.  نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، ضمانت مبارزه با تروریسم، خروج نیروهای خارجی، آغاز مذاکرات بین‌الافغانی که منجر به یافتن یک راه حل سیاسی شود و برقراری آتش‌بس را از اجزای مهم یک توافق جامع بر‌شمرده بود.

خلیلزاد: افغان‌ها باید از چنگ خشونت‌ رهایی یابند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد