خلیلزاد-امریکا-و-ناتو-در-افغانستان-هدف-مشترک-دارند

زلمی خلیلزاد به تازگی اعلام نموده که امریکا و ناتو در افغانستان هدف مشترک دارند تا توافقی در مورد صلح افغانستان به دست آید که سزاوار قربانی‌ها باشد.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، روز جمعه(9، حمل) پس از دیدار با مقام‌های ناتو در بروکسل گفته که امریکا و ناتو از راه حل سیاسی صادقانه حمایت می‌کنند.

وی افزوده است که امریکا و ناتو در افغانستان هدف مشترک دارند تا توافقی در مورد صلح افغانستان به دست آید که سزاوار قربانی‌های نیروهای امریکا و ناتو باشد.

کی بیلی هاچیسون نماینده امریکا در ناتو هم گفته است که زلمی خلیل‌زاد می‌خواهد زمینه صلحی را در افغانستان مساعد بسازد که تمام افغان‌ها در یک پروسه بین‌الافغانی، برای بحران کنونی کشور شان یک راه حل سیاسی پیدا کنند.

از سوی هم، ینس استولتنبرگ سرمنشی ناتو پیش از دیدار با خلیلزاد گفته بود که به تاریخ دوم اپریل به واشنگتن می‌رود و با دونالد ترمپ رییس جمهور امریکا در مورد مسایل مهم از جمله ماموریت حمایت قاطع در افغانستان زیر رهبری ناتو، بحث و گفتگو خواهد کرد.

آقای خلیل‌زاد به تازگی دور ششم سفر هایش را به کشورهای منطقه درحالی آغاز نموده است که طالبان تا کنون حاضر نشده اند تا با دولت افغانستان وارد گفت‌وگوهای بین الافغانی شوند.

خلیلزاد: امریکا و ناتو در افغانستان هدف مشترک دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد