خلیلزاد-بر-اهمیت-دیدگاه‌های-زنان-افغان-تاکید-کرد

زلمی خلیلزاد دیدگاه‌های زنان افغان را بدون در نظر داشت قومیت و جنسیت برای تحقق صلح در افغانستان مهم خواند.

به گزارش افغان نیوز: شماری از زنان افغان شام دیروز شنبه ۱۵ سرطان با نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در دوحه پایتخت قطر دیدار کردند.

زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان امروز یکشنبه(16، سرطان) در حساب رسمی تویترش نوشته است که دیدگاه‌های زنان افغان در مورد صلح و هموار کردن راه به یک حکومت که حقوق تمام افغان‌ها را بدون در نظر داشت قومیت و جنسیت حفاظت کند، مهم است.

در همین حال اصیلا وردک یکی از این زنان در حساب تویتر خود نوشته است که زلمی خلیل‌زاد در مورد پیشرفت‌هایی که در عرصه مذاکرات با طالبان در چند روز اخیر در قطر صورت گرفته است، معلوماتِ مفصل داد.

از سوی دیگر ماریا اکرمی یک اشتراک کننده دیگر نشست موسوم به دیالوگ بین‌الافغانی در دوحه در تویترش نوشته است که در یک ضیافت شام با نمایندگان طالبان و هیئت جرمنی که دیالوگ بین‌الافغانی را تسهیل می‌کند، اشتراک کردند.

او در ادامه ابراز امیدواری کرده که در جریان دیالوگ بین‌الافغانی ، در راستای برقراری صلح و ایجاد وحدت در افغانستان به تفاهم برسند.

نشست دو روزه زیر نام دیالوگ بین‌الافغانی به میزبانی جرمنی و قطر امروز یکشنبه در دوحه آغاز می‌شود.

ده‌ها تن از افغانستان به شمول سیاستمداران، چهره‌های جهادی پیشین، نماینده گان جامعه مدنی و شمار اندک زنان در این نشست با نمایندگان طالبان دیدار می‌کنند.

 این درحالی است که نمایندگان ایالات متحده و طالبان گفته اند که هفتمین دور گفتگوهای شان را به خاطر دیالوگ بین‌الافغانی در دوحه تا دو روز دیگر یعنی نهم جولای به تعویق انداخته اند.

خلیلزاد بر اهمیت دیدگاه‌های زنان افغان تاکید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد