خلیلزاد-برای-گفتگوی-بین-الافغانی-طرح-جدید-ارایه-کرد

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در امور صلح افغانستان طرح جدیدی رابرای آغاز گفتگوهای بین الافغانی مطرح کرده است.

به گزارش افغان نیوز: شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان به روزنامه دان نیوز گفته است که آقای خلیلزاد خواهان آغاز مذاکرات بین الافغانی در چوکات نشست مسکو یا ”مسکو فارمت“ است.

آقای قریشی گفته است که ایالات متحده امریکا میخواهد همه جناج ها بشمول حکومت و همه اقشار جامعه را گرد هم آورد و مذارکات را روی خطوط نشست مسکو آغاز نماید.

در عین حال، شاه محمد قریشی وزیر خارجه پاکستان گفته است که علیرغم چالش ها و موجودیت قوت های مخرب که میخواهند روند صلح را با چالش بکشانند، اسلام آباد نسبت به روند صلح افغانستان خوشبین است.

این درحالی است که عمران خان، صدراعظم پاکستان طی ماه‌های اخیر، بارها از تشکیل حکومت موقت در افغانستان حرف زده است؛ اظهاراتی که واکنش تند حکومت افغانستان و شماری از چهره های سیاسی را بدنبال داشته است.

صدراعظم پاکستان روز گذشته نیز تصریح نمود که اظهارات او در مورد تشکیل حکومت موقت در افغانستان صرفا یک "مشورۀ برادرانه" بوده و نباید "مداخله" تعبیر شود.

در همین حال، صمیم عارف، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان روز گذشته جمعه (۱۶حمل) در صفحه توییترش نوشت که عمران خان صدراعظم پاکستان بار دیگر تشکیل حکومت موقت را در افغانستان پیشنهاد کرده و این تخطی جدی از قوانین بین‌المللی است.

قابل ذکر است که نخستین نشست بین الافغانی میان نمایندگان طالبان و احزاب سیاسی به تاریخ ۶ فبروری در مسکو پایتخت روسیه برگزار گردید.

خلیلزاد برای گفتگوی بین الافغانی طرح جدید ارایه کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد