خلیلزاد-زنان-افغان-باید-در-گفتگوی-صلح-حضور-داشته-باشند

نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که زنان باید در گفتگوهای صلح بین‌الافغانی حضور داشته‌باشند و این حضور، ضروری است.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان روز گذشته (دوشنبه، ۲۰ جوزا) با شماری از زنان افغان شامل مقام‌های دولتی و سیاست‌گران در کابل دیدار و گفتگو کرد.

خلیلزاد در صفحه‌ توییترش نوشته‌است که در این دیدار روی پیشرفت‌های زنان افغان و همچنین نگرانی‌های آنان از آینده، صحبت شده‌است.

آقای خلیلزاد در توییت دیگری مشارکت زنان در اقتصاد آینده افغانستان را مهم خوانده و گفته‌است که مشارکت آنان در آینده اقتصادی افغانستان، ضروری است.

نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در هشتمین دور سفرهایش به منطقه و جهان، وارد افغانستان شده و قرار است به چند کشور دیگر نیز سفر کند.

وی تاکنون شش‌بار با طالبان دیدار کرده و در مورد خروج نیروهای خارجی و عدم استفاده از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر، گفتگو کرده‌است.

این درحالی است که زنان افغان از عدم حضور در مذاکرات و تعاملات صلح و همچنین اجتمال معامله‌شدن حقوق و دستاوردهای ۱۸ ساله‌شان نگران‌اند؛ اما آقای خلیلزاد گفته‌است که سیاست امریکا حضور زنان در مذاکرات بین‌الافغانی‌ است.

خلیلزاد: زنان افغان باید در گفتگوی صلح حضور داشته باشند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد