خلیلزاد-گفتگوهای-صلح-از-سر-گرفته-می‌شود

نمایندۀ ویژۀ آمریکا برای صلح افغانستان، پس از ۶ روز گفت‌وگو با نمایندگان طالبان، اعلام کرد که توافق با این گروه به گفت‌وگوهای بین‌الافغانی و آتش‌بس همه جانبه مشروط است.ُ

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ آمریکا برای صلح افغانستان در صفحۀ توییترش نوشته است که مسایلی باقی‌مانده است و به زودی گفت‌وگوهای صلح از سر گرفته می‌شود.

خلیلزاد در ادامه نوشته است که پیشرفت‌های مهمی به‌دست آمده است؛ اما تا کنون توافقی نشده است و توافق زمانی به‌دست خواهد آمد که روی آتش‌بس همه جانبه و گفت‌وگوهای بین‌الافغانی توافق شود، در غیر آن توافقی در کار نخواهد بود.

در همین حال، گروه طالبان با نشر خبرنامه‌یی گفته است که در گفت‌وگوهای صلح قطر روی مسایل خروج نظامیان خارجی از افغانستان و دیگر موضوعات مهم، پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

در این خبرنامه آمده است که نشست‌ها به دلیل پیچیدگی موضوعات، تا یافتن یک راه‌حل مناسب، قرار است ادامه پیدا کند.

در همین حال، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان از پیشرفت در مذاکرات صلح میان نماینده ویژه امریکا و نمایندگان سیاسی طالبان در قطر، استقبال کرد.

نشست دوحه که هفتۀ پیش شروع شد، قرار بود 2 روز ادامه یابد؛ اما این گفت‌وگوها 6 روز طول کشید. طولانی‌شدن گفت‌وگوهای صلح نمایندگان آمریکا و طالبان انتظارها را در مورد دست‌یافتن گفت‌وگوکنندگان به یک توافق را افزایش داده بود.

خلیلزاد: گفتگوهای صلح از سر گرفته می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد