خلیلی-بُرد-ما-همیشه-در-وحدت-و-همدلی-بوده-است

رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در مراسم نوزدهمین سالیاد شهید احمدشاه مسعود، گفت که آنچه ما را در دورۀ مقاومت به پیروزی رساند؛ وحدت و همدلی ملت و هم فکری، همسویی و هماهنگی بود.

به گزارش افغان نیوز: کریم خلیلی، رهبر حزب و حدت اسلامی افغانستا،ن امروز سه‌شنبه( 18، سنبله ) در نوزدهمین سالیاد احمد شاه مسعود گفت که روحیه مقاومت گرایانه قهرمان ملی در همه سنگر ها آموزنده بود. به گفته وی، «آنچه که ما را در دورۀ مقاومت به پیروزی رساند؛ وحدت و همدلی ملت افغانستان و هم فکری، همسویی و هماهنگی بود که خاک این سرزمین را از دستبرد تروریزم بین المللی، سیاهی و تاریکی که تهدید می‌کرد، آزاد ساخت».

آقای خلیلی بیان کرد، «در حال حاضر ما در یک شرایط حساس قرار گرفته‌ایم و مردم افغانستان باید با وحدت، همدلی و هم‌پذیری باهم یک صدا شوند تا این آرمان های دیرینه بر وفق و مراد شان رقم زده شود».

به گفته وی، صلح به گذشته برگشتنی نیست و مردم افغانستان نیز به گذشته برنخواهند گشت. بنابراین، طالبان هم باید بدانند که افغانستان به امارت اسلامی برگشتنی نیست. باید یک راه منطقی و با حفظ عدالت پیشه شود تا صلح پایدار و باعزت در کشور برقرار گردد تا جوانان به خاک و خون کشانیده نشوند.

گفتنی است که در این مراسم برخی از چهره‌های سیاسی به‌شمول امرالله صالح؛ معاون نخست رئیس جمهور، عبدالله عبدالله؛ رئیس شورای عالی مصالحه ملی، اسدالله خالد؛ سرپرست وزارت دفاع ملی و احمد مسعود؛ پسر احمدشاه مسعود نیز حضور داشتند.

شایان ذکر است که احمد شاه مسعود، در 18 سنبله سال 1380 هجری خورشیدی، توسط دو مهاجم انتحاری که خود را خبرنگار معرفی کرده بودند، در روستای خواجه بهاوالدین ولایت تخار، ترور شد.

خلیلی: بُرد ما همیشه در وحدت و همدلی بوده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد