خلیلی-تحت-هر-شرایطی-از-عزت-مردم-دفاع-می‌کنم

رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان، ضمن امیدواری از تشکیل حکومت همه‌شمول در آینده، به مردم اطمینان داد که تحت هر شرایطی از عزت و جایگاه شما دفاع خواهم کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد کریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان، امروز چهارشنبه(۲۷، اسد) با نشر اعلامیه در پیوند به تحولات اخیر، گفته است که دگرگونی کشور تنها در بعد نظامی و سیاسی، خلاصه نمی‌شود، بل پیامدهای آن، ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را نیز در بر می‌گیرد.

آقای خلیلی در پیوند به این موضوع، نکات ذیل را با مردم در میان گذاشته است:

اول؛ ما جمعی از خدمتگزاران مردم بنا به دعوت رسمی دولت پاکستان، به اسلام‌آباد آمدیم تا توجه و حمایت مقامات آن کشور را برای کمک به تشکیل یک حکومت فراگیر، همه‌شمول و مبتنی بر تفاهم و عدالت در افغانستان، جلب نماییم. نزدیک به سه روز است که تلاشها جریان دارد و اینجانب نسبت به نتایج این دیدارها خوش‌بین هستم. 

همه مقامات پاکستان حمایت شان را از داعیه تشکیل یک حکومت همه‌شمول و مبتنی بر رضایت همه مردم، شخصیت‌ها و محورهای سیاسی و اقوام افغانستان، به شکل روشن اظهار نمودند. لذا امیدواریم که این داعیه با حمایت سائر کشورهای منطقه و جهان، به نتیجه برسد.

دوم؛ مسأله افغانستان راه حل نظامی ندارد و باید راه تفاهم و حل سیاسی، در پیش گرفته شود. تصاحب و انحصار قدرت را به نفع آینده کشور و هیچ طرفی نمی‌دانم. بنابراین، هیچ قوم، مذهب و نیروی سیاسی خود را از دایره تصمیم‌گیریهای ملی بیرون احساس نکنند. 

رهبری تحریک طالبان به این موضوع که واضحاً آینده افغانستان به آن بستگی دارد، توجه نماید. زیرا تشکیل حکومتِ مبتنی بر عدالت و همه جانبه، مشروعیت ملی و بین‌المللیِ نظام سیاسی آینده را تضمین و بر جنگ نقطه پایان می‌گذارد.

سوم؛ اینجانب به هموطنان عزیزم اطمینان می‌دهم که برای تحقق آرزوها و خواست‌های شما تلاش جدّی و در هر شرایطی از عزت و جایگاه شما دفاع خواهم کرد.

چهارم؛ طالبان می‌دانند روان زخم‌خورده این ملت، از همه اولتر، به مرهم‌گذاری و التیام‌بخشی نیاز دارد. لذا انتظار می‌رود که نظامیان و دستگاه‌‌های امنیتی این گروه نسبت به چهره‌های سرشناس، اعضا و هواداران احزاب سیاسی، فعالان فرهنگی و اجتماعی، خبرنگاران، فعالان حقوق بشر و کسانی که دیروز در جبهه مخالف تحریک، قرار داشتند، از بردباری کار گرفته و با آنان با حس برادری و هموطنی، رفتار داشته باشند.

این درحالی است که افراد ناشناس، شام سه‌شنبه(۲۶، اسد) مجسمه عبدالعلی مزاری، بنیان‌گذار حزب وحدت اسلامی افغانستان را در شهر بامیان با انفجار بمب تخریب کردند.

صدها تن از باشندگان ولایت بامیان، صبح امروز درپیوند به تخریب مجسمه شهید عبدالعلی مزاری وچورو چپاول اموال مردم، دادخواهی را به راه انداختند.

خلیلی: تحت هر شرایطی از عزت مردم دفاع می‌کنم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد