خلیلی-و-دوستم-تیم-عبدلله-جنبه-قومی-و-مذهبی-ندارد

جنرال عبدالرشید دوستم و کریم خلیلی می گویند که تیم عبدالله عبدالله به هیچ وجه جنبه قومی، مذهبی و لیسانی نداشته و یک تیم همه شمول خواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی امروز یک شنبه(30، جدی) با معاونیت اول عنایت‌الله بابر فرهمند و معاونیت دوم اسدالله سعادتی، رسما وارد رقابت های انتخابات ریاست جمهوری شد و نام تیم انتخاباتی اش را (ثبات و همگرایی) گذاشت.

جنرال عبدالرشید دوستم که یکی از حامیان سرسخت عبدالله عبدالله در این دور انتخابات است؛ در نشست امروز گفت: “تکت انتخاباتی ما از توده های مردم تشکیل شده است. ما در انتخابات گذشته هم گفته بودیم که مطمین باشید ما پیروز می شویم. ما حرف زیاد نمی زنیم اما کار بیشتر می کنیم”.

آقای دوستم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: “در حکومت گذشته که با غنی بودم، گفته بودم که اگر پیروز شویم، در آینده برای جوانان یک وزارت خانه مستقل تشکیل خواهیم کرد، اما متاسفانه اعتراف می کنم نتوانستیم، من انجینر و اقتصاد دان نیستم، من جنرال دوستم هستم، من برق نمیارم، اما می توانم برای تامین امنیت افغانستان موثر تمام شوم. همه تشنه صلح هستند، امیدوارم جلو خون‌ریزی گرفته شود و صلح تامین شود”.

محمد کریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان و رئیس فعلی شورای عالی صلح هم در این نشست از عبدالله عبدالله حمایت کرد. او ابراز امیدواری کرد که تیم (ثبات و همگرایی) پیروز شود تا افغانستان را از بی‌ثباتی‌های امروز و تفرقه‌های ایجاد شده نجات دهد.

آقای خلیلی گفت: “نباید شعارهای انتخاباتی تیم ها، افغانستان را به سوی بی ثباتی بیشتر بکشاند، رقابت را به رفاقت تبدیل کنیم و با یک روش سالم مورد استقبال مردم قرار بگیریم. تیم عبدالله عبدالله به هیچ وجه جنبه قومی، مذهبی و لیسانی نخواهد داشت و یک تیم همه شمول خواهد بود”.

اعضای تیم انتخاباتی (ثبات و همگرایی) پس از ختم نشست مطبوعاتی شان به سوی کمیسیون مستقل انتخابات حرکت کردند تا در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو ثبت نام کنند.

تاکنون عبداللطیف پدرام، حکیم تورسن، سید نورالله جلیلی، عنایت‌الله حفیظ، زلمی رسول، نورالحق علومى، فرامز تمنا، محمد حنیف اتمر، گلبدین حکمتیار، احمد ولی مسعود، رحمت الله نبیل و ابراهیم الکوزی افرادی هستند که در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو موفق به ثبت نام شده‌اند.

قرار است امروز در کنار عبدالله عبدالله، محمد اشرف غنی و شیدا محمد ابدالی نیز به کمیسیون انتخابات رفته و در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو رسما ثبت نام کنند.

روند ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری که به تاریخ ۱۳ ماه جاری به گونه‌ی رسمی آغاز شد، امروز پایان می‌یابد.

خلیلی و دوستم: تیم عبدلله جنبه قومی و مذهبی ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد