خلیل‌زاد-برای-گفتگو-با-عبدالله-و-غنی-وارد-کابل-شد

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان وارد کابل شد تا جزئیات نشست ابوظبی را با رهبران حکومت وحدت ملی شریک کند.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان پس از مذاکرات سه روزه با نمایندگان طالبان و برخی از کشورهای منطقه در ابوظبی، شب گذشته وارد کابل شد تا نتایج گفتگوهای خود را با رهبران حکومت وحدت ملی شریک کند.

آقای خلیل‌زاد در سفر به ابوظبی، با نمایندگان سیاسی و نظامی طالبان، نمایندگان امریکا و نمایندگانی از کشورهای پاکستان، عربستان و امارات گفتگو کرده است.

هرچند هیأت مذاکره کننده دولت افغانستان هم برای آمادگی و گفتگوهای مستقیم با نمایندگان طالبان، به ابوظبی رفته بود، اما طالبان حاضر نشدند با این هیات گفتگو کنند.

سفارت امریکا در کابل با نشر خبرنامه‌ای گفته است که زلمی خلیل‌زاد وارد کابل شده است و در دیدار با رهبران حکومت وحدت ملی، جزئیات نشست ابوظبی را با آن‌ها شریک خواهد کرد.

هرچند جزئیات چندانی از نشست ابوظبی منتشر نشده است، اما زلمی خلیلزاد در برگه‌ی تویتر خود نگاشته است که مذاکرات خوبی برای پایان جنگ افغانستان در امارات متحده عربی صورت گرفته است و هدف آن هم زمینه‌سازی برای آغاز گفتگوهای صلح بین‌الافغانی بود.

خلیل‌زاد در تویتر خود نگاشته است که پس از پایان مذاکرات صلح در ابوظبی، به پاکستان رفته و به مقامات این کشور در مورد نتایج این مذاکرات معلومات داده است.

این در حالی است که حکومت افغانستان همواره تأکید دارد که صلح باید با رهبری افغان ها به پیش برود. اما طالبان این خواست حکومت را نمی‌پذیرند و حتی حاضر نشده‌اند با حکومت افغانستان گفتگو کنند.

خلیل‌زاد برای گفتگو با عبدالله و غنی وارد کابل شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد