خلیل‌زاد-حمله-هوایی-در-ولایت-هرات-باید-بررسی-شود

نماینده‌ی ویژه امریکا برای صلح افغانستان، حمله‌ی هوایی روز گذشته در ولایت هرات را نکوهش کرده و گفته‌است که از بررسی‌ها در این زمینه پشتیبانی می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه امریکا برای صلح افغانستان امروز پنج‌شنبه(2، اسد) در صفحه‌ی تویتر خود نگاشته‌است: "در ۲۴ ساعت اخیر خشونت در افغانستان زیاد بوده و شماری زیادی از افراد جان شان از دست داده‌اند."

آقای خلیل‌زاد در ادامه گفته‌است که بر اساس تصویرهای نشر شده و گواهان رویداد، در حمله‌ی هوایی نیروهای امنیتی در ولایت هرات، شماری زیادی از غیرنظامیان به شمول کودکان کشته شده‌اند.

خلیلزاد از حملات طالبان که باعث تلفات غیرنظامیان می شود نیز ابراز تاسف کرده و گفته است که مردم افغانستان خواهان شروع فوری مذاکرات صلح و پایان مناقشه هستند. بنابراین، آغاز گفتگوهای میان افغانان نزدیک ‌است و طرف‌ها باید از غیرنظامیان حفاظت کرده و خشنونت را کاهش دهند.

در حمله‌ی هوایی بر یک گردهمایی طالبان در ولسوالی گذره ولایت هرات، ۴۵ تن از اعضای گروه طالبان کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شده‌اند. دفتر رسانه‌های والی هرات گفته است که افراد جمع شده در این گردهمایی برای انجام حملات در شهر هرات برنامه‌ریزی می‌کردند.

بر اساس اعلامیه‌یی دفتر رسانه‌های والی هرات، در این حمله شماری از فرماندهان کلیدی طالبان از جمله عبدالله اکبری، مولوی حیدر، ملا رحمت‌الله، ذبیح‌الله اکبری، ملا محمد مشهور به ادریس و ملا عبدالحق مشهور به اسامه در این حمله کشته شده‌اند.

اما گزارش ها حاکی از آن است که غیرنظامیان نیز در میان قربانیان این رویداد بوده اند. در همین حال، وزارت دفاع کشور نیز گفته است که اتهام های مبنی بر جان باختن غیر نظامیان را بررسی خواهد کرد. 

خلیل‌زاد: حمله هوایی در ولایت هرات باید بررسی شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد