خلیل‌زاد-در-دیدار-با-غنی-گفتگو-با-طالبان-پیشرفت-نداشته-است

نمایندۀ خاص وزارت امور خارجه ایالات متحدۀ امریکا برای افغانستان در دیدار با رییس جمهور غنی تصریح نمود که در گفتگوها با طالبان کدام پیشرفت قابل ملاحظه صورت نگرفته و امیدواریم در این زمینه به یک نتیجه برسیم.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، عصر دیروز با زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ خاص وزارت امور خارجه ایالات متحدۀ امریکا برای افغانستان، در ارگ دیدار نمود.

در این دیدار که شماری از اراکین بلند رتبۀ دولتی نیز حضور داشتند، زلمی خلیلزاد در خصوص گفتگوهای اخیرش با طالبان و مقامات پاکستانی به رئیس جمهور، معلومات ارائه کرد.

نمایندۀ خاص وزارت امور خارجه ایالات متحدۀ امریکا برای افغانستان با اشاره به جزئیات اخیر گفتگوهای امریکا با طالبان در دوحه، گفت: منتظر پاسخ روشن طالبان بر اساس یک میکانیزم عملی برای آتش بس و یا کاهش قابل ملاحظه و پایدار خشونت که مورد قبول مردم افغانستان و حکومت امریکا باشد، هستیم.

آقای خلیلزاد افزود که در گفتگوها با طالبان کدام پیشرفت قابل ملاحظه صورت نگرفته و امیدواریم در این زمینه به یک نتیجه برسیم.

وی همچنان در مورد دیدارهایش با مقامات پاکستانی معلومات داده، گفت که ما بر علاوۀ موضوع صلح افغانستان، با آنان در رابطه به وضعیت مهاجرین افغان مقیم آن کشور نیز صحبت نمودیم.

زلمی خلیلزاد روز گذشته در یک سفر نامنتظر به پاکستان رفت و با مقامات پاکستانی نیز در مورد روند صلح افغانستان گفتگو و رای زنی کرد.

این درحالی است که تاکنون ۱۰ نشست میان دیپلمات‌های آمریکا و نمایندگان طالبان صورت گرفته است؛ نه نشست در دوحه پایتخت قطر و یک نشست در شهر ابوظبی امارات متحده عربی.

خلیل‌زاد در دیدار با غنی: گفتگو با طالبان پیشرفت نداشته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد