خلیل‌زاد-دور-جدید-سفرش-را-به-قطر-و-افغانستان-آغاز-کرد

زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژه امریکا برای صلح افغانستان، دور تازۀ سفرش به قطر و افغانستان را آغاز کرده‌است.

به گزارش افغان نیوز: وزارت خارجۀ امریکا دیروز «۱۸ می ۲۰۲۰» در یک اعلامیه گفت، آقای خلیل‌زاد با نماینده‌های طالبان در قطر و تطبیق توافق میان ایالات متحده و این گروه بحث خواهد کرد.

در ادامه آمده که خلیل‌زاد از طالبان خواهان کاهش خشونت و اقدام‌های خواهد شد که برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی ضروری است.

انتظار می‌رود زلمی خلیل‌زاد در کابل، با مقام‌های ارشد حکومت افغانستان هم دیدار کند و از آن‌ها بخواهد که به زود ترین فرصت زمینۀ مذاکرات بین‌الافغانی را فراهم کنند.

امریکا و طالبان در ۲۹ فبروری، توافق مشترک‌شان را در دوحه پایتخت قطر امضا کردند. بر اساس این توافق، قرار بود مذاکرات بین‌الافغانی در دهم ماۀ مارچ آغاز شود اما تا هنوز هیچ خبری از آن نیست.

طالبان پس از امضای توافق با امریکا در دوحه تنها روی رهایی پنج هزار زندانی‌شان از بند حکومت افغانستان تأکید کرده‌اند.

حدود یک هزار زندانی طالبان از زندان‌ها رها هم شدند، اما حکومت افغانستان هفتۀ گذشته گفت، پس از آن‌که طالبان خشونت‌ها را کاهش ندادند، این روند را متوقف می‌سازد.

این درحالی است که دگر جنرال احمد ضیا سراج، سرپرست ریاست امنیت ملی افغانستان می گوید که طالبان از زمان امضای توافقنامه تا امروز بیش از ۳۸۰۰ حمله تروریستی را در نقاط مختلف کشور سازماندهی کرده اند.

رییس جمهور غنی با اشاره به حملات اخیر در کشور تأکید کرد که خاموش نشستن در برابر کسانی که کودکان بی گناه ما را هدف قرار میدهند، گناه است.

خلیل‌زاد دور جدید سفرش را به قطر و افغانستان آغاز کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد