خلیل‌زاد-پس-از-بلجیم-به-فرانسه-و-روسیه-می‌رود

وزارت خارجه امریکا اعلام نموده که زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان، پس از بلجیم به فرانسه و روسیه خواهد رفت.

به گزارش افغان نیوز: سلسله تازه از سفرها و دیدارهای زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان از دیروز دوشنبه (۲۹، میزان) آغاز شد.

آقای خلیل‌زاد در آستانه برگزاری اجلاس وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو، وارد بروکسل شد و با ینس استولتنبرگ منشی عمومی ناتو دیدار کرد.

ینس استولتنبرگ، منشی عمومی روز دوشنبه (۲۹ میزان) در توییترش نوشت که با زلمی خلیلزاد در همین روز دیدار کرده است.

وی در ادامه با سپاسگزاری از خلیلزاد نوشته که ناتو و شریکانش به حمایت از افغانستان و شرایط برای توافق صلح متعهد خواهند ماند.

در همین حال، وزارت خارجه امریکا نیز با نشر اعلامیه گفته است که  زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان، پس از بلجیم به فرانسه و روسیه خواهد رفت.

اعلامیه افزوده است که آقای خلیلزاد در بروکسل و پاریس با مقام‌های اتحادیه اروپا، ناتو و سازمان ملل متحد روی ارزیابی برای دریافت بهترین راه جهت تسریع رسیدن تلاش‌ها به صلح افغانستان گفت‌وگو خواهد کرد.

وزارت خارجه امریکا همچنان می‌گوید، خلیلزاد در مسکو با نماینده‌های روسیه و چین برای افغانستان، روی منافع مشترک که به پایان جنگ در اینکشور بی‌انجامد، گفت‌وگو می‌کند.

قرار است بروکسل روزهای چهارشنبه و پنجشنبه همین هفته میزبان اجلاس وزیران دفاع کشور‌های عضو ناتو باشد و موضوع افغانستان روز پنجشنبه در اجلاس ناتو به بحث گرفته می‌شود.

پیشاپیش مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا در جریان سفرش به کابل روز دوشنبه (۲۹ میزان) گفت، چشم دید‌هایش در این سفر را با شریکان ناتو در حاشیه نشست بروکسل شریک خواهد ساخت.

این درحالی است که مارک اسپر روز یکشنبه وارد افغانستان شد و با رئیس جمهور اشرف غنی، سرپرست وزیران دفاع و داخله و قوماندان نیروهای امریکایی در افغانستان دیدار کرد.

دونالد ترمپ رئیس جمهوری امریکا در ماه سپتمبر گفت‌وگوهای کشورش با طالبان را لغو کرد و از تشدید حملات بر این گروه خبر داد.

خلیل‌زاد پس از بلجیم به فرانسه و روسیه می‌رود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد