خلیل‌زاد-پس-از-دیدار-با-مقامات-پاکستان-وارد-کابل-شد

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا پس از دیدار با مقامات پاکستانی در اسلام‌آباد، امروز پنج‌شنبه (۱۵، قوس) وارد کابل شد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان آمده‌است که رئیس جمهور غنی و داکتر عبدالله عبدالله امروز روز پنجشبه با زلمی خلیل‌زاد در کابل ملاقات کردند.

ارگ در رابطه به این ملاقات جزئیات بیشتر ارائه نکرده اما می‌گوید، رئیس جمهور غنی ضمن ستایش از تلاش های نمایندۀ خاص وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان، گفت که حکومت افغانستان تیم هیات مذاکره کنندۀ خویش را در کنفرانس ژنیو اعلام کرد و ارادۀ ما برای تامین صلح در افغانستان جدی است.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا دوم دسامبر سال جاری، سومین دور سفرهای خود را به افغانستان و کشورهای منطقه آغاز کرد. او روز سه‌شنبه (۱۳، قوس) وارد پاکستان شد و با مقامات پاکستانی در مورد چگونگی کشاندن طالبان دور میز گفتگوهای صلح گفتگو کرد.

جزئیات دیدار و گفتگوی زلمی خلیل‌زاد با مقامات پاکستانی منتشر نشده، اما گزارش‌هایی وجود دارد که اسلام‌آباد تعهد کرده است که از روند صلح به رهبری افغان‌ها حمایت کند.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، چندی قبل با ارسال نامه ای به نخست وزیر پاکستان خواستار همکاری اسلام آباد با پروسه صلح افغانستان و کشاندن طالبان به میز مذاکرات صلح شده بود.

زلمی خلیل‌زاد در جریان سومین دور سفرهای خود، به روسیه، ترکمنستان، ازبکستان، امارات متحده عربی و قطر هم سفر خواهد کرد و با مقام‌های این کشورها در مورد صلح افغانستان گفتگو خواهد کرد.

وزارت خارجه امریکا گفته است که زلمی خلیل‌زاد در دیدار با رهبران حکومت وحدت ملی و سایر سیاسیون افغان از اراده قوی امریکا برای تامین صلح در افغانستان اطمینان داده و از آنان هم می خواهد تا در این راستا با جدیت همکاری کنند.

این درحالی است که زلمی خلیل‌زاد در جریان دو سفر قبلی خود به افغانستان و منطقه، با رهبران حکومت وحدت ملی، رهبران جهادی و چهره های مطرح سیاسی، نمایندگان طالبان در قطر و رهبران شماری از کشورها در مورد روند صلح گفتگو کرده بود.

خلیل‌زاد پس از دیدار با مقامات پاکستان وارد کابل شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد