خواست-کابل-از-اسلام‌آباد-طالبان-را-متعهد-کنید-

وزارت امور خارجه کشور، امروز یک‌شنبه(۵، دلو) با نشر اعلامیه از اسلام آباد خواسته که طالبان را واردار به توقف خشونت و عمل به تعهداتش کند.

به گزارش افغان نیوز: وزیر خارجه پاکستان چند روز پیش از جوبایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا خواست که با خروج نظامیان آمریکا از افغانستان، به توافقنامه واشنگتن با طالبان پایبند باشد.

وزارت امور خارجه کشور در واکنش از دولت پاکستان و  شرکای بین المللی خواسته است تا به طالبان برای عملی کردن تعهداتشان برای کاهش خشونت ها، برقراری آتش بس سراسری و قطع رابطه با گروه های تروریستی فشار وارد کنند تا زمینه گفت وگوی معنادار برای دستیابی به صلح و توافق سیاسی هموار شود.

در اعلامیه آمده است که افغانستان از تلاش تمامی طرف هایی که برای برقراری صلح صادقانه تلاش می کنند، قدردانی می‌کند.

وزارت امور خارجه کشور در  ادامه از همه طرف های دخیل در روند صلح افغانستان خواسته است به تعهدات خود برای دستیابی به صلح عمل کنند.

اعلامیه افزوده است: دولت با آزادی ۶ هزار زندانی طالبان، اعلام آمادگی برای آتش بس فوری و سراسری و شرکت صادقانه در گفت وگوهای صلح، تمام تلاش خود را برای هموار کردن راه جهت دستیابی به توافق جامع و عملی به کار گرفته است.

براساس اعلامیه وزارت امور خارجه، طالبان نه تنها به تعهدات شان برای آتش بس سراسری عمل نکرده، بلکه با دست زدن به ترورهای هدفمند و افزایش خشونت، چالش تازه ای برای دستیابی به صلح ایجاد کرده است.

این درحالی است که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور نیز چند روز پیش در سفری به هرات در دیدار با مردم این ولایت از طالبان خواست که برای دستیابی به صلح و قطع رابطه خود با پاکستان، دست از تابعیت دوگانه بردارند.

خواست کابل از اسلام‌آباد: طالبان را متعهد کنید!

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد