دادگاه-عالی-روی-موضوع-استیضاح-وزیران-کار-میکند

دادگاه عالی، خواست ریاست جمهوری مبنی بر تفسیر قانون در بخش استیضاح وزیران را بررسی کرده و در حال کار روی این پرونده است.

به گزارش افغان خبر: ریاست جمهوری بعد از سلب صلاحیت شدن چندی عضو کابینه از دادگاه عالی خواست که قانون را در مورد استیضاح وزیران تفسیر نماید.

اما مجلس نمایندگان تاکید دارد که اگر دادگاه عالی در این مورد ابراز نظر کند و به تفسیر قانون بپردازد، استقلالیت خویش را از دست میدهد و گوش به فرمان ریاست جمهوری میشود.

اما دادگاه عالی روز گذشته به صدای آمریکا گفته که قضیه‌ چگونگی استیضاح برخی وزرای کابینه که به دادگاه عالی راجع ‌گردیده است، مطابق به ماده ۱۲۱ قانون اساسی روی آن کار صورت می‌گیرد.

عبدالله عطایی رئیس تعلیمات قضایی دادگاه عالی گفته که این نهاد روی پرونده استیضاح وزرا کار خویش را آغاز کرده و تاکنون جریان دارد.

در مادۀ ۱۲۱ قانون اساسی افغانستان آمده است "بررسی مطابقت قوانين، فرامين تقنينی، معاهدات بين‌الدول و ميثاق‌های بين‌المللی با قانون اساسی و تفسير آنها بر اساس تقاضای حکومت و يا محاکم، مطابق به احکام قانون از صلاحيت دادگاه عالی می‌باشد".

مجلس نمایندگان تاکید دادگاه عالی نمیتواند قانون اساسی را تفسیر نماید و صلاحیت این کار را ندارد.

با اینکه مجلس نمایندگان هفت وزیر کابینه را سلب صلاحیت کرده، اما این وزرا به دستور رئیس جمهورغنی به کار خویش ادامه میدهند.

دادگاه عالی روی موضوع استیضاح وزیران کار میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد