دادگاه-لاهه-جنایات-جنگی-آمریکا-در-افغانستان-را-بررسی-میکند

مجله فارین پالیسی گزارش داده که دادگاه بین المللی لاهه بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جنایات جنگی نظامیان آن کشور را در افغانستان مورد بررسی قرار میدهد، که یکی از مهمترین موارد حمله هواپیماهای آمریکایی بر شفاخانه داکتران بدون مرز در ولایت کندز است.

به گزارش افغان خبر: فارین پالیسی در گزارشی نوشته؛ منابع متعدد خبر می‌دهند که «فاتو بنسودا» دادستان کل لاهه، در هفته‌های آینده قرار است تحقیقات جامعی درباره جنایات جنگی و جنایات انسانی احتمالی نیروهای آمریکایی در افغانستان آغاز کند.

با انجام این تحقیقات احتمال ایجاد تنش با شانگتن نیز احتمال دارد و این اولین موردی است که دادگاه لاهه کردار نظامیان آمریکا را تحت نظر میگیرد.

اما معلوم نیست که بعد از انجام تحقیقات کسانی که متهم شناخته میشوند به دادگاه کشانده خواهند شد یا خیر.

این مجله آمریکایی علاوه کرد: این تحقیقات قرار است پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و قبل از پایان سال جاری میلادی آغاز شود.

دادگاه لاهه بارها در خصوص سوءاستفاده و آزار زندانیان افغان توسط نیروهای آمریکایی بین سال‌های 2003 تا 2005 میلادی موضع‌گیری کرد که به درستی توسط واشنگتن رسیدگی نشد.

همچنان از تبعه های افغانستان که در زندان گوانتانامو در بند بودند نیز گزارش های آزار و اذیت و بدرفتاری زیادی به نشر رسیده بود.

گزارش فارین پالسی می‌افزاید که روابط آمریکا با دادگاه لاهه که در زمان ریاست‌جمهوری جورج بوش دچار تنش شده بود، در سال‌های اخیر بسیار دوستانه شد.

دادگاه لاهه جنایات جنگی آمریکا در افغانستان را بررسی میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد