داعش-با-حمله-بر-مساجد-اعلام-حضور-میکنند

جنرال جان نیکلسون فرمانده عمومی نیروهای ناتو در افغانستان بیان داشته که داعش در شرق افغانستان با شکست مواجه شده، به همین دلیل با انجام حملات بر مساجد میخواهند حضور شان را نمایش دهند.

به گزارش افغان نیوز: جنرال جان نیکلسون فرمانده عمومی ناتو در افغانستان در گفتگو با بی بی سی گفته که فشار نیروهای ناتو داعش را در شرق افغانستان نابود کرد.

داعش پیش از این در ولایت ننگرهار در شرق کشور نقش فعال داشت، اما با انجام حملات زمینی و هوایی فعالیت این گروه در این ولایت کاهش یافته است.

پس از کاهش فعالیت داعش در شرق کشور، انجام حملات تروریستی و حمله بر تجمعات مردمی در نقاط مختلف کشور افزایش یافته که بیشتر پیروان مذهب شیعه هدف قرار میگیرد.

همچنان نیکلسون در این گفتگو بیان کرده که در استراتژی جدید آمریکا جدول زمانی تعیین نشده و نیروهای بین‌المللی تا زمان ریشه‌کن کردن "تروریست‌ها" در افغانستان می‌مانند.

این فرمانده آمریکایی افزوده که با افزایش میزان حمایت بین‌اللملی از نیروهای مسلح افغانستان، گروه طالبان چاره‌ای جز حاضر شدن در پای میز مذاکره ندارد. او تصریح کرده که روند صلح باید تحت رهبری دولت افغانستان باشد و "ارزش‌های حقوق بشری" و قانون اساسی حفظ شود.

 

داعش با حمله بر مساجد اعلام حضور میکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد