داعش-در-افغانستان-از-سوی-آمریکا-مدیریت-و-از-کشت-مواد-مخدر-تمویل-میشود

یکی از کارمندان سابق سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) بیان کرد که داعش با پول به دست آمده از کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان تمویل میشود تا علیه کشور های مخالف آمریکا بجنگد.

به گزارش افغان خبر: ورلدنیوز دیلی ریپورت به نقل از جان اباتسفورد یکی از کارمندان سازمان سیاه نوشته که آمریکا از سال 2001میلادی به این سو کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان را مدیریت میکند.

وی تصریح کرده که گروه داعش به دلیل بی ثبات سازی کشور های مخالف آمریکا و خاور میانه با مدیریت سازمان اطلاعات آمریکا به وجود آمده است.

خبرگزاری تسنیم نیز با نشر این خبر نوشته که این مامور سابق سازمان سیا اظهارداشت که آمریکا و متحدانش به هدف کاهش بهای نفت، تسلط بر منابع نفتی در خاورمیانه و براندازی دولت‌های ضد آمریکایی از گروه تروریستی داعش حمایت می‌کنند.

جان اباتسفورد خاطر نشان نموده که آمریکا از برخی افغانها در جنگ با شوروی سابق حمایت کرد و حالا نیز با عواید تجارت مواد مخدر گروه داعش را تامین مالی می‌کند.

در ماه دسامبر، سازمان ملل متحد گزارش داد که از سال 2001، زمین‌هایی که برای کشت تریاک استفاده می‌شود، 60 درصد گسترش یافته و به 209 هزار هکتار رسیده است. هروئین و مورفین افغانستان که ارزش آن 3 میلیارد دلار تخمین زده شده نیز حدود 15 درصد از تولید ناخالص داخلی افغانستان را تشکیل می‌دهد.

تا زمانی که بانکداری بین‌‍‌المللی، میلیاردها دلار از تجارت مواد مخدر سود می‌برد، می‌توان انتظار داشت که «جنگ با مواد مخدر» مانند «جنگ با تروریسم» سودآور است.

جان اباتسفورد کهنه سرباز جنگ افغانستان است که به عنوان افسر اطلاعاتی ارتش آمریکا نیز در این کشور فعالیت کرده است و نشانهای افتخار و مدال‌های متعددی نیز از ارتش آمریکا دریافت کرده است.

داعش در افغانستان از سوی آمریکا مدیریت و از کشت مواد مخدر تمویل میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد