داعش-در-کابل-از-زیر-زمین-بیرون-می-شود

رئیس عمومی اتحادیه شورای ژورنالیستان درکابل گفت که با توجه به تدابیر محکم امنیتی درکابل، گروه تروریستی داعش از زیر زمین بیرون می شود.

به گزارش افغان نیوز: حفیظ‌الله بارکزی، رئیس عمومی اتحادیه ژورنالیستان امروز شنبه( 16 – جدی) درکابل گفت:« اگر رویکرد حکومت استبدادانه نباشد با توجه به تدابیر امنیتی جدی، گروه داعش درکابل از زیر زمین بیرون نمی شود.»

آقای بارکزی افزود، رویکرد حکومت، مخالف خواست ها و توقعات مردم بوده و میان مسوولان امنیتی تعهد وجود ندارد.

وی همچنان کمیته مصوونیت خبرنگاران را خیالی و حکومتی عنوان کرده، گفت که این کمیته هیچ گونه صلاحیت اجرائی و عملی ندارد زیرا شورای امینت در فعالیت های این کمیته مداخله مستقیم دارد.

حسینی مدنی، مسوول خبرگزاری جمهور نیز فعالیت های حکومت وحدت ملی و نهادهای امنیتی را مشکوک خوانده، اظهار داشت، مسوولان امنیتی و حکومت، خصوصا ریاست حمهوری در شهادت مهدی حسینی یکتن از خبرنگاران خبرگزاری جمهور که درحادثه  7 جدی در غرب کابل، رخ داد مسوول می باشند.

وی گفت، خبرگزاری جمهور از چندین سال است که تحت تهدیدات بالای امنیتی از سوی طالبان قرار دارد اما مسوولان امنیتی تا اکنون هیچ گونه توجه نکرده اند.

وی تصریح کرد، ریاست جمهوری در پی محدود کردن آزادی بیان، رسانه ها و برگزاری تجمعات مدنی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مردم می باشد.

آقای مدنی تاکید ورزید، جلسات و نشست های که برای پوشش خبری و نشر برنامه شان، تدابیر جدی امنیتی را نداشته باشند، خبرنگاران، خصوصا خبرنگاران این نهاد«خبرگزاری جمهور»، اشتراک نخواهند کرد.

از سوی هم سید آقا فاضل سانچارکی، معیین امور نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت:« حکومت نمی تواند پشت هر شهروند یک گارد امنیتی را موظف نماید بلکه هر شهروند مسوول است که در همکاری با نیروهای امنیتی، خود را مسوول دانسته و با دشمن مشترک کشور مبارزه نمایند.

وی تاکید ورزید، در مرکز و ولایت های کشور، خانه های امن برای خبرنگاران در حال ایجاد شدن است تا خبرنگاران در آینده از تهدیدات امنیتی و تروریستی مصوون باشند.

این درحالی است که در هفتم جدی سال روان، مرکز تیبیان و نهاد خبرگزاری جمهور هدف حملات تروریستی و انتحاری قرار گرفته و بیشتر از 40 تن کشته و 90 تن دیگر زخم برداشتند.

داعش در کابل از زیر زمین بیرون می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد