داعش-و-القاعده-از-داخل-و-خارج-افغانستان-سربازگیری-می‌کنند

فرمانده مرکزی ایالات متحده می‌گوید که اکنون داعش و القاعده از داخل و خارج افغانستان عضوگیری می‌کنند؛ اما اگر تهدید شویم با پهپاد پاسخ خواهیم داد.

به گزارش افغان نیوز؛ جنرال فرنک کنت مک‌کنزی، رییس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس گفته است که از زمان خروج امریکا، گروه افراطی القاعده در تلاش احیای حضور خود در افغانستان است.

وی افزوده است که عدم حضور نظامیان امریکایی در افغانستان تلاش‌ها برای نظارت از القاعده را پیچیده کرده است.

مک‌کنزی بیان داشته است: ما احتمالاً حدود ۱ یا ۲ درصد از توانایی‌هایی را داریم که زمانی برای بررسی افغانستان داشتیم. اینکه آیا القاعده و سایر گروه‌ها مانند داعش تهدیدی برای ایالات متحده هستند یا خیر، «بسیار سخت» می‌سازد، اما «غیرممکن» نیست.

رییس فرماندهی مرکزی امریکا همچنین گفته که برخی شبه‌نظامیان از مرزهای افغانستان وارد این کشور می‌شوند، اما شمار دقیق آن به دلایل مشکلات معلوم نیست.

به گفته وی، داعش با آزاد‌شدن تعداد زیادی از جنگجویان از زندان‌های افغانستان در اواسط ماه اگست، «دوباره تقویت» شد و اکنون داعش و القاعده هردو از داخل و خارج افغانستان عضوگیری می‌کنند.

وی افزود: بنابراین، مطمئناً باید منتظر ظهور داعش باشیم. اگر اینطور نباشد، بسیار تعجب‌آور خواهد بود.

این درحالی است که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی طالبان از اعضای سازمان همکاری اسلامی خواسته که در نشست آینده خود در اسلام‌آباد، حکومت آنان را به رسمیت بشناسند.

داعش و القاعده از داخل و خارج افغانستان سربازگیری می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد