داعش-و-طالبان-در-پی-بدنامی-رسانه-ها-هستند

برخی از مسوولان به این باور اند که گروه‌های داعش و طالبان با یکدیگر تفاوتی ندارند و هر دو در تلاش بی‌ اعتباری رسانه‌ ها بوده و با انجام حمله های تروریستی میخواهند ژورنالیستان را تحت تاثیر قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: محمد سرور دانش، معاون ریاست جمهوری امروز (پنج شنبه 13 ثور یا سه می ) در مراسم تجلیل از روز جهانی مطبوعات در کابل گفت: رسانه‌های افغانستان در تناسب به رسانه های کشورهای منطقه رشد چشم گیر داشته اند و این امر قابل قدر است.

به گفته آقای دانش افغانستان در عرصه آزادی بیان نسبت به سال گذشته، در رده بندی جهانی دو پله صعود داشته، اما این نتیجه با قربانی شدن ده ها خبرنگار در کشور  همراه بوده است. معاون ریاست جمهوری در رابطه به حمله انتحاری 10 ثور بر خبرنگاران گفت:" ده ثور سال جاری خونین ترین روز برای رسانه‌های افغانستان به شمار میرود".

به گفته دانش حمله انتحاری بر خبرنگاران نشان داد که دشمنان مردم افغانستان تنها با دولت مشکل ندارند بلکه آنها در پی قربانی کردن مردم افغانستان هستند. وی افزود: مسئولیت خبرنگاران مهم تر از مسئلیت سربازان در جبهات جنگ است.

آقای دانش در این برنامه از سازمان ملل متحد خواست، افردی که علیه مردم و خبرنگاران جنایت می‌کنند تحت فشار قرار دهد و رهبران این گروه‌ها را به لیست سیاه ضافه کند.

وی بیان داشت: کمیته مصئونیت با همکاری حکومت نحوه کار خبرنگاران در رسانه ها را بررسی کند و برای تامین امنیت بیشتر خبرنگاران در ساحه، برنامه خاص در نظر گیرد.ند او خطاب به مخالفان مسلح گفت: دشمنان مردم افغانستان بدانند که آزادی بیان با حمله 10 ثور بر خبرنگاران متوقف نمی‌گردد چرا که این آزادی به سادگی به دست نیامده است.

دانش گفت: تروریستان میخواهند با انجام حملات انتحاری و انفجاری بین دولت و مردم فاصله ایجاد کنند اما در این کار موفق نخواهند شد و مردم این گروه های هراس افکن را به خوبی میشناسند.

از سوی هم سید فاضل سانچارکی، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ در این برنامه گفت: کشور های همسایه نمیتوانند پیشرفت افغانستان را در عرصه آزادی بیان تحمل نمایند و به همین دلیل خبرنگاران مورد حمله تروریستی قرار گرفتند.

آقای سانچارکی گفت: برای تامین امنیت رسانه‌ها، راه‌های مشخص در نظر گرفته میشود تا خبرنگاران در شرایط بهتر امنیتی اطلاع رسانی کنند.

نجیب الله شریفی، رئیس کمیته مصونیت خبرنگاران گفت: در سال گذشته 20 کارمند رسانه‌ی جان‌های شان را از دست داند اما در سال جاری تا هنوز 11 خبرنگار کشته شده اند.

آقای شریفی بیان داشت: تفاوت بین گروه‌ طالبان و داعش وجود ندارد و آنها در عمل متحدانه علیه جامعه خبرنگاری حملات تروریستی انجام میدهند تا سربازان آزادی بیان را از ادامه راه شان منصرف نمایند.

داعش و طالبان در پی بدنامی رسانه ها هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد