دانش-از-بی-عدالتی-در-پروسه-استخدام-لب-به-سخن-گشود

معاون دوم ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه شفاخانه محمدعلی جناح، خطاب به وزیر صحت عامه و شهردار کابل گفت که استخدام در اداره شما عادلانه نیست، زیرا اقلیت های قوی استخدام نمی شود و روابط بر ضوابط حاکم است.

به گزارش افغان نیوز: شفاخانه محمدعلی جناح که با هزینه 24 میلیون دالر و داشتن 200 بستر از سوی کشور پاکستان ساخته شده است، امروز شنبه(31، حمل) بصورت رسمی در کابل افتتاح گردید.

محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در این مراسم گفت که حکومت افغانستان از کمک بشردوستانه کشور پاکستان برای اعمار شفاخانه محمدعلی جناح تشکری می کند.

وی افزود؛ ما از کشور پاکستان انتظار داریم تا در آوردن صلح به افغانستان کمک کند، زیرا هر دو کشور در آتش جنگ و ناامنی می سوزند و اکنون همه زیر بناهای افغانستان به دلیل جنگ ویران گردیده اند.

آقای دانش تصریح نمود؛ دولت افغانستان مکلف است که عرضه خدمات صحی رایگان را برای شهروندان کشور فراهم کند اما تا هنوز در این امر موفق نبوده است. بنابراین باید برای جلوگیری از رفتن بیماران به خارج کشور کارهای موثیر در سکتور صحی صورت گیرد.

دانش با ابراز نگرانی گفت که شعار همه؛ صحت برای همه و معارف برای همه اند اما در عمل دولت موفق نبوده است، زیرا مشکلات در معارف و صحت به قوت خویش باقیست.

معاون دوم ریاست جمهور تاکید داشت که مردم مناطق غرب کابل ضمن اینکه از سایر خدمات محروم اند، از دسترسی به خدمات صحی نیز محروم هستند و باید اقدامات خوب صورت گیرد.

محمد سرور دانش وضاحت داد که پروسه استخدام در وزارت صحت عامه و دیگر نهادهای دولتی غیر شفاف بوده و روابط بر ضوابط حاکم می باشد.

وی بصورت مشخص خطاب به وزیر صحت عامه گفت که وزیر صاحب فیروزالدین فیروز استخدام در اداره شما عادلانه نیست و اقلیت های قوی استخدام نمی شوند و روابط بر ضوابط حاکم است. بنابراین باید کدرها به اساس شایستگی صورت گیرد و ترکیب اقلیت ها در نظر گرفته شود.

دانش همچنان گفت؛ عدم شفافیت در شهرداری کابل که مربوط تمام باشندگان این شهر است نیز نگران کننده می باشد، زیرا استخدام از اقلیت های قومی صورت نمی گیرد.

دانش از بی عدالتی در پروسه استخدام لب به سخن گشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد