دانش-به-طالبان-وارد-هزار‌ه‌جات-نشوید،-تاوان-می‌کنید

معاون دوم ریاست جمهوری به طالبان هشدار داد که دوره حاکمیت استبداد و سیاست‌های تغلب، انحصار و حذف پایان یافته و اگر پا به هزاره جات بگذارید، بیرون شدن از آن برای تان دشوار خواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری روز گذشته در مراسم تجلیل از عاشورا در وزارت تحصیلات عالی با اشاره به توسعه دامنه خشونت‌ها از سوی گروه طالبان گفت که در این اواخر این گروه به بخش هایی از مناطق مرکزی و هزاره جات حمله کرده‌اند و ده‌ها غیرنظامی را به شهادت رسانده‌اند.

آقای دانش با هشدار به طالبان گفت که «طالبان باید بدانند که اگر پا به هزاره جات بگذارند، وارد باتلاقی خواهند شد که بیرون شدن از آن برای آنها بسیار دشوار خواهد بود.»

او بیان کرد که مردم هزاره نشین مناطق مرکزی افغانستان هرگز مردمی جنگ طلب و طرفدار تشدید خشونت نبودند و نیستند ولی اگر خانه و سرزمین آنان مورد تعدی و تعرض قرار گیرد تا آخرین نفس از خود دفاع خواهند کرد.

معاون رئیس جمهور همچنین افزود: گروه طالبان یک واقعیت در جامعه افغانستان است، اما آنان بیایند در سایه چتر قانون اساسی و نظام جمهوریت، در کنار سایر اقشار و گروه‌های سیاسی و فرهنگی مردم قرار گیرند و با رأی مردم در قدرت سیاسی شریک شوند.

سرور دانش تاکید کرد که دوره حاکمیت استبداد و سیاست‌های تغلب، انحصار و حذف برای افغانستان امروز جواب‌گو نیست و مردم افغانستان با فقر و گرسنگی می‌سازند اما شلاق ستم و تبعیض را هرگز تحمل نمی‌توانند.

معاون رئیس جمهور در سخنرانی امروز خود یکبار دیگر ایجاد حکومت موقت در افغانستان را رد کرد و گفت، کسانی که خواب اداره موقت را می‌بینند، باید بدانند که افغانستان به عقب بر نمی‌گردد.

وی همچنین قیام امام حسین را حرکت در راستای آوردن اصلاحات در جامعه و برقراری عدالت و برابری دانست و افزود که نیاز است تا علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری، به فلسفه و اهداف اساسی قیام امام حسین نیز توجه جدی شود و از آموزه‌های قیام آن حضرت برای اصلاح جامعه، برقراری نظم اجتماعی و تأمین عدالت و برابری، استفاده صورت گیرد.

این درحالی است که رییس جمهور غنی، روز گذشته در زمینۀ تامین امنیت شاهراه‌ها هدایت داده و تاکید داشت که دشمنان افغانستان شکست خورده اند و توانایی ندارند در برابر نیروهای دلیر امنیتی و دفاعی قرار بگیرند.

دانش به طالبان: وارد هزار‌ه‌جات نشوید، تاوان می‌کنید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد