دانش-به-ناکامی-حکومت-در-مبارزه-با-فساد-اعتراف-نمود

معاون دوم ریاست جمهوری می‌گوید که حکومت وحدت ملی در نهاد و نظام سازی مبارزه علیه فساد اداری ناکام بوده و در راستای از بین بردن این پدیده به اهداف مورد نظر خود نرسیده است.

به گزارش افغان نیوز: سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری امروز(دوشنبه، 18 قوس) در مراسمی به مناسبت روز جهانی مبارزه علیه فساد گفت که حکومت در تطبیق قانون موفق نبوده و مافیایی فساد اداری در کشور مهار نشده اند و گریز از قانون و عدم حاکمیت قانون در گوشه و کنار کشور دیده می شود.

آقای دانش گفت که باتوجه به ابعاد جهانی پدیده فساد، حکومت وحدت ملی در مبارزه علیه فساد اقدامات جدی از جمله تصویب قانون دسترسی به اطلاعات، تصویب و تطبیق استراتژی ملی مبازه علیه فساد اداری و حمایت از جامعه مدنی را روی دست گرفته است.

او تاکید کرد که حکومت به گونه مشخص برای از بین بردن فساد اداری در کنار تصویب و تعدیل نزدیک به 450 قانون، قانون مبارزه علیه فساد اداری، قانون حمایت از اطلاع دهندگان جرایم فساد اداری و قانون ثبت دارایی‌های مقام‌ها و کارمندان عالی رتبه دولتی را نیز به تصویب رسانده است.

آقای دانش از حکومت و جامعه مدنی خواست که در راستای ایجاد کمیسیون مبازه علیه فساد اداری مسوولانه و بودن در نظر داشت نزاکت‌ها که حکومت را از اصل قضیه مبارزه با فساد اداری دور می کند، عمل کنند.

به باور معاون دوم ریاست جمهوری، کنترل مالی و ثبت دارایی‌های کارمندان حکومتی و بررسی و نظارت از دارایی های آنان یکی از راه معقول در جلوگیری از فساد اداری در نهادهای دولتی است.

در همین حال، پیری مایدون، سفیر اتحادیه اورپا در افغانستان در این مراسم گفت که فساد می تواند امنیت را تاثیر پذیر کرده و عرصه‌های مختلف اقتصادی از جمله سرمایه گذاری و تجارت را به مشکل جدی مواجه کند.

آقای مایدون از حکومت افغانستان خواست که کمیسیون مبارزه علیه فساد اداری را ایجاد کند و افراد که در این کمیسیون گماشته می‌شوند باید بی طرف باشند.

این در حالی است همه ساله پس از تصویب میثاق سازمان ملل متحد در راستای مبارزه علیه فساد از روز جهانی مبارزه علیه فساد در نهم دسامبر تجلیل می‌شود.

 

دانش به ناکامی حکومت در مبارزه با فساد اعتراف نمود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد