دانش-حضور-قضات-زن-در-ولایات-باید-جدی-گرفته-شود

معاون دوم ریاست جمهوری می‌گوید که در قسمت قضات زن باید توجه بیشتر صورت گیرد و اگر آنان در ولایات ایفای وظیفه کنند، میزان تامین عدالت بالا رفته و خشونت کاهش می یابد.

به گزارش افغان نیوز: محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در جلسۀ شورای عالی حاکمیت قانون و مبارزه علیه فساد اداری که روز گذشته به ریاست محمد اشرف غنی در ارگ دایر گردیده بود، گفت که در قسمت قضات زن باید توجه بیشتر صورت گیرد و اگر آنان در ولایات ایفای وظیفه کنند، میزان تامین عدالت بالا رفته و خشونت کاهش می یابد.

وی همچنان گفت: تا زمانی که مشکلات فراراه تطبیق برخی از مصوبات قطعی و نهایی حل نگردد، حاکمیت قانون زیر سوال رفته و عدالت تامین نمی شود.

آقای دانش افزود که در خصوص شرح قانون مدنی و کود جزا، ظرفیت های لازم در کشور موجود است و باید از این ظرفیت ها استفاده صورت گیرد.

در همین حال، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور با تأیید صحبت های دانش، گفت که باید در راستای تامین عدالت و حاکمیت قانون اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بودجۀ نهادهای عدلی و قضایی بسیار مهم است، گفت که باید در مطابقت با قانون، به بودجه نهادهای مذکور پرداخته شود و همچنان هماهنگی لازم بین پولیس، څارنوالی و قوۀ قضائیه به میان آید تا حلقۀ شکسته به حلقۀ نجیبه مبدل گردد.

بعداً معاون ادارۀ عالی بررسی، گزارش از عدم تطبیق یافته ها و سفارش های این اداره از سوی مراجع تحت بررسی را به جلسه ارائه کرد.

رئیس جمهور غنی در این خصوص گفت که ظرفیت مفتشین شما باید بلند برود، تفتیش باید مبتنی به اصول و معیارهای پذیرفته شده، صورت گیرد و هر ادارۀ که تفتیش می شود باید حق استیناف خواهی داشته باشد.

آقای غنی خاطرنشان کرد که تفکیک وظایف میان ادارۀ عالی بررسی و تفتیش داخلی وزارت خانه ها باید به وجود آید؛ ما یک سیستم شفاف و حسابده می خواهیم، شما بخش از این سیستم هستید و برنامه های اصلاحی تان را به جلسۀ آینده ارائه نمایید.

دانش: حضور قضات زن در ولایات باید جدی گرفته شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد