دانش-دموکراسی-بدون-رسانه‌ها-معنی-ندارد

معاون دوم ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها گفت که بدون آن‌ها، جمهوریت و دموکراسی معنی ندارد.

به گزارش افغان نیوز: کمیته مشترک حکومت و رسانه ها قضایای اخیر خشونت علیه خبرنگاران را مورد بررسی قرار داد.

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری  با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها و جامعه مدنی در  راستای رشد آزادی بیان گفت که رسانه ها و جامعه مدنی جزء نظام جمهوری است و بدون آن ها جمهوریت و دموکراسی معنی ندارد.

وی همچنین گفت که رسیدگی به مشکلات و جلوگیری از خشونت علیه خبرنگاران وظیفه قانونی حکومت است که در تأمین امنیت آنان به صورت جدی تلاش می کند.

در این جلسه، نماینده وزارت داخله به کمیته مشترک حکومت و رسانه ها گزارش داد که پلان مشترک امنیتی با ریاست عمومی امنیت ملی در همکاری با رسانه‌ها برای تأمین امنیت خبرنگاران و نهادهای رسانه ای ترتیب شده و به زودی  اجرایی خواهد شد. 

در همین رابطه، نماینده ریاست عمومی امنیت ملی نیز از اتخاذ تدابیر امنیتی برای آن عده از خبرنگارانی که مورد تهدید قرار داشته اند، به جلسه گزارش داد.

نماینده اداره لوی سارنوالی نیز گزارش داد که از مجموع قضایایی بررسی شده، به تعداد 18 قضیه قطعی و نهایی شده، سه قضیه در مراحل محاکماتی قرار دارد، 4 قضیه تحت بررسی اند و دو قضیه دیگر برای بررسی مجدد به مراجع ذی ربط احاله شده است.

سرانجام یک تیم تخنیکی از جانب کمیته مشترک حکومت و رسانه ها مؤظف شد تا بازنگری طرزالعمل صندوق حمایت از خبرنگاران و همچنین بررسی حسابات مالی این صندوق را عملا روی دست گرفته و از اجراآت خود به کمیته مشترک حکومت و رسانه‌ها گزارش دهند.

دانش: دموکراسی بدون رسانه‌ها معنی ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد