دانش-سیاست-اقتصاد-محور-از-اولویت‌های-دولت-می-باشد

معاون دوم ریاست جمهوری، سیاست اقتصاد محور را یکی از اولویت‌های دولت افغانستان عنوان کرده و گفته است که انتظار می‌رود دولت ترکیه در این راستا نقش برجسته‌تری برای ما در نظر بگیرد.

به گزارش افغان نیوز: سرور دانش که شب گذشته (۷ عقرب) در مراسم گرامی‌داشت از روز ملی ترکیه در سفارت این کشور سخنرانی می‌کرد، گفته است؛ رفاه، ثبات و امنیت ملی همۀ کشورهای منطقه به همدیگر گره خورده و هیچ کشوری نمی‌تواند امنیت ملی خود را در ناامنی و بی‌ثباتی دیگران جستجو کند.

در اعلامیه دفتر مطبوعاتی معاونیت دوم ریاست جمهوری آمده که سرور دانش در این مراسم تاکید داشته است؛ ”از دولت ترکیه می‌خواهیم که به ‌عنوان یکی از کشور‌های مهم منطقه، دولت و مردم افغانستان را در “تأمین صلح و ثبات” و حضور مخالفان مسلح دولت افغانستان به پای “میز مذاکره” یاری رساند.”

معاون دوم ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود گفته است که ترکیه پس از سقوط امارت طالبان در دو بخش امنیتی و اقتصادی از همکاران خوب افغانستان بوده و علاوه بر آنکه در قالب ناتو ماموریت امنیتی خود را در افغانستان انجام می‌دهد، در راستای حل مشکلات سیاسی، همکاری‌های منطقوی، آموزش به نیروهای امنیتی افغان و زمینه‌های دیگر با دولت و مردم افغانستان همکاری کرده است.

آقای دانش شب گذشته گفته است:”در دوره حکومت وحدت ملی، روابط سیاسی بین دو کشور، توسط محمد اشرف غنی و رجب طیب اردوغان رؤسای جمهور دو کشور به سطح پیمان استراتژیک ارتقا یافت و اکنون هر دو کشور در عرصه روابط خارجی و مبارزه با تروریزم و همکاری‌های اقتصادی منطقوی دیدگاه‌های کاملا مشترک دارند.”

وی همچنان افزود است که در بخش اقتصادی هم ترکیه در سال‌های گذشته میزبان نشست همکارهای اقتصادی بود. ترکیه در عرصه اقتصادی و مخصوصا در بخش زراعت، حمل‌ونقل و ترانزیت دست‌آوردهای خوبی دارد. انتقال این تجربیات می‌تواند برای حکومت افغانستان بسیار مفید باشد.

آقای دانش، سیاست اقتصاد محور را یکی از از اولویت‌های دولت افغانستان عنوان کرده و گفته است که انتظار می‌رود دولت ترکیه در راستای تقویت همکاری‌های اقتصادی منطقوی نقش برجسته‌تری به عهده گرفته و تسهیلات تجارتی بیشتری برای افغانستان در نظر بگیرد.

گفتنی است که در این مراسم جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری، محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائی، شماری از اعضای کابینه، نمایندگان مجلس و سفیر‌های کشورهای خارجی هم حضور داشتند.

دانش: سیاست اقتصاد محور از اولویت‌های دولت می باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد