دانشجویان-اکادمی-نظامی-خواستار-حقوق-شان-از-طالبان-شدند

دانش‌جویان پوهنتون اکادمی نظامی مارشال فهیم طی یک گردهمایی در کابل از امارت اسلامی طالبان خواستند تا سرنوشت شان را روشن نماید.

به گزارش افغان نیوز؛ وحید الله فارغ التحصل پوهنتون اکادمی نظامی مارشال فهیم، امروز( ۲۹، قوس ) در این گردهمایی به رسانه ها گفت که بیش از ۴۲۳ نفر به تاریخ ۲۷ اسد سال جاری از این دانشگاه فارغ شدند اما اکنون بی سرنوشت هستند. 

او گفت: در حال حاضر حدود ۲ هزار تن که دانشجوی صنف اول الی چهارم این پوهنتون می‌باشند، بی‌‌سرنوشت شده‌اند.

وحیدالله افزود؛ هیچ نهادی پاسخگو برای توزیع دیپلوم نیست. درحالیکه تمامی فارغ التحصیلان در بخش نظامی تعلیمات مسکلی دیده‌اند و اکنون در حالت سردرگمی به سر می‌برند. 

او از مسوولان امارت اسلامی و به‌ویژه وزارت دفاع خواست تا به سرنوشت و دروس دانشجویان توجه کرده و به کسانی که فارغ التحصیل شدند، دیپلوم توزیع کند.

وحیدالله تاکید کرد که اگر مسوولان امارت اسلامی و وزارت دفاع به خواست‌های دانشجویان پوهنتون نظامی مارشال فهیم توجه جدی نکند، تظاهرات گسترده‌ای راه اندازی خواهیم کرد.

ثنا الله، یکی دیگر از فارغ التحصیلان این پوهنتون گفت که تمام پروسه دیپلوم دانشجویان طی مراحل شده اما اکنون وزارت دفاع از توزیع آن برای شاگردان خودداری کرده و برای آنان پاسخ قناعت بخش ارایه نمی‌کند.

با این حال، شعیب دانشجوی سال سوم پوهنتون مارشال فهیم از امارت اسلامی می‌خواهد که درس‌های این پوهنتون را آغاز کند تا جوانان در رشته‌های نظامی تعلیمات مسلکی ببینند و مصدر خدمت شوند.

او نیز گفت که با روی کار آمدن حکومت امارت اسلامی، این پوهنتون مسدود شده و بیش از ۲هزار محصل اکنون در حالت بی‌سرنوشتی قرار دارند.

پوهنتون مارشال محمد قسیم فهیم در رشته‌های نظامی، کشف و استخبارات، توپچی، لوجیستیک، انجنیری و ماین پاکی همه ساله محصل جذب می‌کرد.

این درحالی است که از زمان روی کار آمدن حکومت امارت اسلامی، تمام مکاتب و دانشګاه‌های کشور مسدود شده‌اند. اما مسولان امارت اسلامی می‌گویند که فعالیت دانشگاه‌های کشور در سال آینده براساس معیار های اسلامی آغاز خواهد شد.

دانشجویان اکادمی نظامی خواستار حقوق شان از طالبان شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد